رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان:

ستاری به استان سمنان سفر می‌کند/ افتتاح چند طرح علمی

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان سمنان و افتتاح چند طرح فناوری و علمی در سطح این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن نظری رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان، با بیان اینکه سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان سمنان پس فردا، سه شنبه صورت خواهد گرفت، ابراز داشت: فاز اول ساختمان کارگاهی رویش فناوری مرکز رشد شماره ۲ و مرکز نوآوری آب، انرژی و کشاورزی در پارک علم و فناوری استان سمنان با حضور ستاری افتتاح می‌شود.

او از بازدید شرکت‌های حوزه ICT و ماشین آلات فناوری توسط معاون رئیس جمهور خبر داد و بیان کرد: بازدید از محل پیشنهادی پردیس فناوری و نوآوری موسوم به کارخانه نوآوری از دیگر برنامه‌های ستاری است. معاون رئیس جمهور در این سفر یک روزه همچنین مرکز نوآوری‌ها و فناوری‌های زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی را افتتاح خواهد کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه ستاری از چند واحد صنعتی فناوری در شهرک صنعتی شاهرود نیز بازدید خواهد کرد، تاکید داشت: دانشگاه دامغان دیگر مقصد ستاری است تا در رأس هیئتی نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دامغان و آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی FE-SEM را افتتاح کند.

نظری بیان کرد: افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و مرکز رشد پارک علم و فناوری استان سمنان در شهرستان سمنان نیز از دیگر برنامه‌های سفر ستاری است.

انتهای پیا/پ

برچسب ها: فناوری ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
omid
۱۹:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنابل کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال 92 در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !