کاهش ۳۴ درصدی صادرات از مهاباد

رئیس گمرک مهاباد گفت: سال گذشته ۱۲۶ فقره انواع کالا از گمرک مهاباد صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد کاهش یافته است.

احمد احمدی رئیس گمرک مهاباد  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۸۴۷ هزار دلار انواع کالا از گمرک مهاباد صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد کاهش یافته است.

احمدی افزود: فرش، جوجه، روغن ترمز، تخم مرغ، پودر رخت رشویی، نهال بیشترین کالا‌های صادر شده از گمرک مهاباد در یک سال گذشته بود.

او ادامه داد: از مجموع محصولات بیش از ۹۰ درصد به کشور عراق و مابقی نیز به سایر کشور‌های افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر شده است.

رئیس گمرک مهاباد با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۳۰ پرونده کالای قاچاق نیز در مهاباد به ثبت رسیده است، اضافه کرد: ارزش ریالی این اقلام ۲۷ میلیارد تومان است که ارزش دلاری آن در مقایسه با سال گذشته ۱۱۵ درصد افزایش یافته است.

احمدی اضافه کرد: در سال گذشته ۷۷۷ فقره پروانه خروج موقت خودرو از گمرک مهاباد نیز صادر شده است که ۵۹ درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.