مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال، ۲۳ هزار گردشگر در کرمان اقامت داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان  با اشاره به شعار نوروز ۱۴۰۰ مبنی بر سفر مسئولانه و ایمن گفت: گردشگران ورودی به استان کرمان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی در مراکز اقامتی استان کرمان اعم از هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسکان داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۰ اقامت مسافران نوروزی استان کرمان تنها در مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری دارای پروانه بهره‌برداری از سوی این اداره کل فراهم شد و سایر اماکن اقامتی از جمله مدارس، مهمانسرای ادارات و دستگاه‌های اجرایی اجازه هیچ گونه اقامتی را نداشتند.

او به بازدید ۸۵ هزار گردشگر از موزه‌ها و اماکن تاریخی و ۲۷۹ هزار گردشگر از جاذبه‌های طبیعی این استان اشاره و بیان کرد: این استان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیر‌مشارکتی، ۷ اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و ۷ هزار اثر شناخته شده است که در سال‌های گذشته میزبان تعدادی زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی بود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال، ۲۳ هزار گردشگر در مراکز اقامتی زیر نظر میراث فرهنگی اقامت داشتند.

فعالی اظهار کرد: با توجه به تداوم کرونا در ایام نوروز برای حفظ بیشتر سلامت گردشگران و همچنین جامعه میزبان، هیچ توصیه و دعوتی برای حضور گردشگر در استان نداشتیم، اما تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مسافرانی که به این استان سفر کردند، خدمات مورد نیاز را ارائه کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار