دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از اعاده بیش از ۵۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال در شهرستان راورخبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام ابوالفضل فرح بخش ،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان راور گفت: در حوزه تصرفات اراضی ملی ومنابع طبیعی به ۵ پرونده در دادسرا با مساحت ۳ هزار و ۹۸۴ مترمربع و دو پرونده در دادگاه بامساحت پانصد هزار مترمربع در سال ۱۳۹۹ رسیدگی شده است که  مجموعا ۵۰۳ هزار و ۹۴۸ مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی خلع ید و به بیت المال اعاده شد.

او ادامه داد: باتوجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال برخورد با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم.

حجت الاسلام  فرح بخش با بیان اینکه شناسایی گلوگاه‌های فساد و تصرف اراضی ملی و دولتی در دستور کار دستگاه قضایی است، اظهار داشت: در دوره تحول دستگاه قضایی هیچگونه اغماض و ملاحظه‌ای در برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و دولتی وجود ندارد ودر این خصوص تمامی ادارات و دستگاه‌های متولی باید با همکاری هم در سطح شهرستان از انجام اینگونه موارد غیرقانونی جلوگیری کرده و هوشیاری لازم را داشته باشند.

او با تاکید بر لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه‌های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان، گفت: انتظار داریم این دستگاه‌ها در راستای تکالیف قانونی خود نظارت هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

دادستان راور با اشاره به اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با سودجویان و دست اندازان به اراضی ملی ومنابع طبیعی، اعلام کرد: تشکیل تیم و اکیپ مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی از جمله این تمهیدات است.

فرحبخش بیان کرد: ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و نصب علائم هشدار دهنده و راهنما از جمله اقداماتی است که باید به صورت مستمر و موثر مورد توجه قرار گیرد وبا توجه به همکاری و همراهی روسای ادارات امیدواریم همانند گذشته شاهد تحول جدی در حوزه پیشگیری، نظارت و حراست از اراضی ملی درسطح شهرستان باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب راور بااشاره به اقدامات جدی برای صیانت از حقوق عمومی در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییرکاربری‌ها در شهرستان، گفت: در نتیجه گشت‌های مداوم سازمان‌های متولی، بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار