امدادرسانی هلال احمر زنجان به ۲۱۹ حادثه دیده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر این استان در طرح نوروزی برای ۲۱۹ نفر از هموطنان امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین امسال ۵۰ مورد تصادف جاده‌ای و یک مورد حادثه در کوهستان اتفاق افتاده که  ۲۱۹ نفر از هموطنان از این حوادث متاثر شدند.


او با بیان اینکه در این سوانح پنج نفر از هموطنان در صحنه حادثه فوت شدند، افزود: ۲۱۴ نفر از مسافران نوروزی آسیب دیده بودند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان مصدومان ناشی از حوادث بیان شده را ۱۰۰ نفر بیان کرد و گفت: ۱۲ مصدوم توسط نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر برای مداوا به مراکز درمانی استان زنجان منتقل شده اند.


موسوی با بیان اینکه در طرح نوروزی امداد و نجات هلال احمر ۹۲ تیم عملیاتی فعال شده بود، ادامه داد: در این تیم‌ها ۲۴۱ نفر نجاتگر و امدادگر در حوادث، خدمات امدادی شبانه روزی ارائه داده اند.


او گفت: در طرح نوروزی ۴۹ دستگاه آمبولانس، ۴۳ دستگاه خودروی نجات و یک دستگاه خودروی کمک دار سبک در امدادرسانی به هموطنان در جاده‌های استان زنجان به کارگیری شد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.