به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در خصوص برنامههای پیشبینی شده برای پروژه قطار شهری در سال ۱۴۰۰، گفت : پروژه قطار شهری کرمانشاه، پروژهای بسیار سنگین و پرهزینه است.
او گفت : بخش عمدهای از این پروژه از میدان آزادی تا فرودسی قرار است که زیرزمین کار شود که هزینهای خیلی بالایی را نیاز دارد، بنابراین دو سال است که این فاز را متوقف و تمامی توجه را به بهرهبرداری از فاز نخست معطوف کردهایم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در توضیح فاز نخست قطار شهری، افزود: پروژه را از محدوده طاقبستان (شکارگاه خسروپرویز) تا میدان آزادی جلو بردهایم، امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده است.
او ادامه داد: ۵۰ درصد هزینه پروژههای عمرانی شهری به این شکلی را معمولا شهرداری و ۵۰ درصد را دولت تامین میکند که در کرمانشاه درآمد شهرداری به نسبت جمعیت خیلی پایین است.
سالاری افزود: شهرداری با اعتبارات عمرانی جلو میرود که با برنامه زمانبندی با توجه به اینکه هر سال تورم را داریم و هزینهها بالا میرود، سازگاری ندارد.
او ادامه داد: تحریمها هم در عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه بیتاثیر نبوده، چون که بخشی از ریلها و چیزهای که بعد از این سازه که انجام شده وارداتی است که الان یکی از دو تا از کارخانههای داخلی شروع به تولید کردهاند.
سالاری با بیان اینکه مناقصات ریلگذاری انجام شده است، گفت: امیدواریم شهرداری قبل از فصل پیمانکار روکار و ریلگذاری را انتخاب کند تا امسال با مبالغی که تامین شده بتوانیم ۳۰ درصد از روسازی را انجام دهیم و طی یک برنامه سه ساله فاز اول به بهرهبرداری برسد .
انتهای پیام/د