مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف خودروی ماکسیما با ۲۳۰ کیلومتر بر سرعت!

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه خودروی ماکسیما با سرعت ۲۳۰ کیلومتر در محور "زاهدان-زابل" خبر داد.

سرهنگ"کشواد بهروزی زاده اظهار داشت: در اجرای طرح کنترل تخلفات حادثه ساز توسط ماموران گشت پلیس راه زاهدان- زابل در استان سیستان و بلوچستان یک دستگاه خودروی ماکسیما با سرعت غیر مجاز متوقف شد.

او  افزود: این خودرو با سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت در محور اصلی "زاهدان به زابل" در حال حرکت بود، که با رعایت نکات ایمنی توسط ماموران متوقف شد.

رئیس پلیس راه شمال استان با بیان این که تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: به علت رانندگی با سرعت غیرمجاز، و همچنین تخلفات حادثه ساز خودرو پس از اعمال قانون توقیف شد.

سرهنگ بهروزی زاده از رانندگان خواست، که با سرعت مطمئنه و مجاز حرکت نمایند چرا که تفاوت رانندگی شتابزده و رانندگی با سرعت مطمئن، فاصله بین مرگ و زندگی یا نقص عضو و سلامتی است.

رد پای پدر و پسر خانواده در قتل جوان چابهاری/ تکذیب خبر ارتکاب قتل توسط سارقان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با تکذیب خبر قتل جوان چابهاری توسط سارقان از دستگیری پدر و پسر خانواده که عاملان قتل این جوان بودند، کمتر از ۵ روز خبر داد.

سردار"احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر که بازتاب غیر واقعی و کذب در فضای مجازی مبنی بر ارتکاب قتل جوانی در چابهار توسط سارقان داشته است، بیان کرد: هشتم فروردین ماه سال جاری در پی قتل جوانی ۲۵ ساله در یکی از روستا‌های شهرستان چابهار موضوع کشف پرونده و دستگیری قاتل و یا قاتلان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی شهرستان چابهار با تحقیقات گسترده میدانی و جمع آوری سرنخ‌های موجود و با استفاده از اقدامات فنی و تخصصی، متهمان اصلی این پرونده را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد متهمان که پدر و پسر آن خانواده بودند، به دلیل اختلافات خانوادگی طی یک نزاع و همچنین با شلیک گلوله سلاح کلت این جوان را به قتل رسانده اند که در فضای مجازی بصورت غیر واقعی و کذب، بدون هیچ سند و مدرکی علت قتل را به دلیل ورود سارق به منزل وی و سپس ارتکاب قتل ذکر کرده بودند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: با شناسایی متهمان و با اشراف اطلاعاتی و مأموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی شهرستان چابهار و با هماهنگی قضایی، طی ۲ عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهمان پس از ۵ روز دستگیر و از آن‌ها یک قبضه کلت کمری به همراه ۲ فشنگ نیز کشف شد.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: متهمان پس از اعتراف به جنایت ارتکابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انهدام یک باند قاچاق سوخت و کشف ۸۷ هزار لیتر فراورده نفتی در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند قاچاق سوخت و کشف ۸۷ هزار لیتر سوخت قاچاق طی ۴۸ ساعت عملیات تکاوران عملیاتی انتظامی استان در طرح مبارزه با قاچاق فراورده‌های نفتی خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در ۴۸ ساعت عملیات تکاوران انتظامی استان سیستان و بلوچستان در طرح مبارزه با قاچاق سوخت که با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، با جدیت، در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد، پلیس استان موفق به کشف سوخت‌های قاچاق و خارج از عرضه توزیع شد.

او با اشاره انهدام یک باند قاچاق تهیه و توزیع سوخت و فراورده‌های نفتی، افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، با شناسایی متخلفان و در بازرسی از ۴ دستگاه تریلی سوخت کش و اتوبوس دارای باک اضافی، ۸۷ هزار و ۱۵ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع از نوع گازوئیل، بنزین و نفت سفید را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه این مقدار سوخت کشف شده در شهرستان "زاهدان" و همچنین شهرستان "سیب سوران" بوده است عنوان کرد: در این رابطه یک دستگاه اتوبوس و ۳ دستگاه تریلی سوخت کش توقیف و ۶ نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده در جهت مبارزه با قاچاقچیان سوخت، تصریح کرد: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتدار با افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند، قاطعانه برخورد می‌کند.

کشف ۵ فقره سرقت منزل در پی دستگیری سارق در "چابهار"

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی قریب زاده اظهار داشت: مأموران گشت پاسگاه کچو شهرستان چابهار روز گذشته هنگام گشت زنی در روستای کمب للو این شهرستان، به فردی که در حال بالا رفتن از دیوار منزلی بود، مشکوک شدند.

او افزود: متهم با مشاهده مأموران، قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم ۳۲ ساله که پس از انتقال به پاسگاه چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۵ فقره سرقت منزل دیگر در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

سرهنگ قریب زاده در پایان با اشاره به اینکه که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست، ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با شماره ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان مسلح مغازه در"چابهار"

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "چابهار" سارقان مسلح مغازه، به دام افتادند.

سرهنگ "علی قریب زاده بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه مغازه در شهرستان چابهار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در این سرقت، ۲ فرد ناشناس در ساعات نیمه شب وارد مغازه یکی از شهرندان شده و با تهدید سلاح گرم، یک دستگاه گوشی تلفن همراه و بیش از ۷ میلیون ریال وجه نقد را از مغازه مذکور سرقت کرده بودند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: پلیس آگاهی این شهرستان به منظور دستگیری عاملان این اقدام، تحقیقات تخصصی خود را آغاز و با تلاش صورت گرفته هویت متهمان مشخص و آن‌ها را طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در ترمینال مسافر بری که قصد خارج شدن از شهرستان را داشتند دستگیر کردند.

سرهنگ قریب زاده با اشاره به کشف ۲ قبضه کلت کمری از آن‌ها خاطر نشان کرد: هر ۲ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار