محمد رضا موفق گفت: جوانان تحصیل کرده، نخبگان روستایی و بخصوص بانوان روستایی تحصیل کرده حائز شرایط کاندیداتوری حضور جدی‌تر داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمد رضا موفق مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراها گفت:شورای خوب و انتخاب خوب مردم در روستا پایه گذار تحول‌های خوب در روستا خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بسیاری از دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستا‌های استان بااستفاده ازقابلیت بوم گردی و پتانسیل‌های روستا به معرفی روستا و درامد زایی می‌پردازند گفت: نمونه‌های شورا‌های اسلامی روستایی در استان وجود دارند که بدون کمک‌های دولتی، شورا و دهیار در کنار هم برای روستا درامد‌های پایدار در قالب سرمایه گذاری روستایی بوجود اورده اند.


بیشتر بخوانید 



موفق با اشاره به اینکه بعضی از روستا‌های خراسان شمالی جز روستا‌های برگزیده در زمینه فرهنگی هستند گفت: یکی از بزرگترین موانع و مشکلات در حوزه توسعه و پیشرفت روستا‌ها و شهر‌ها قوانین مزاحم است و باید مولفه‌های قدرت و حاکمیت و پتانسیل‌ها متحد شده و در حوزه توسعه کمک کنند.

او با بیان اینکه خراسان شمالی ۴۴ درصد جمعیت روستایی دارد افزود: یکی از دلایل رشد و توسعه روستا‌ها و رفع مشکلات در همه حوزه‌ها به دلیل پیگیری شورا‌ها و نهاد دهیاری هاست که این نشان دهنده انتخاب درست مردم روستاست.


او با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در استان اعضای شورا‌های اسلامی در روستا‌ها هستند که فقط ۵۰ نفر آن‌ها خانم هستند ادامه داد:جوانان تحصیل کرده حائز شرایط کاندیداتوری و نخبگان روستایی و بخصوص بانوان روستایی حضور جدی‌تر داشته باشند، چرا که نقش بانوان به عنوان نیمی از جمعیت روستایی و نیازمندی‌های جامعه بانوان مهم است.

کرامتی فرماندار اسفراین با بیان اینکه نیروی فکری و استعداد‌های بلقوه روستایی باید در کنار هم قرار بگیرند تا شرایط بالندگی روستا را فراهم کنند گفت: در روز نخست ثبت نام در شهرستان اسفراین ۱۰۳ روستایی که واجد شرایط انتخابات هستند داشتیم و در بخش صفی آباد نیز ۴۳ روستای واجد شرایط داشتیم که مجموعا ۴۴۸ کرسی خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه در بخش صفی آباد امروز ۵۰ نفر ثبت نام انجام شده که ۴۹ نفر آن‌ها حضوری و یک نفر از طریق دفاتر پیش خوان انجام گرفت افزود:در بخش مرکزی نیز ۵۷ ثبت نام صورت گرفت.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.