نابودی علف‌های هرز در مزارع غلات مشهد

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: مبارزه با علف‌های هرز در سطحی بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو مشهد انجام گرفته است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی ممیزی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: مبارزه علیه علف‌های هرز پهن برگ و نازک برگ برای جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان مشهدی انجام شد.

او افزود: وجود علف هرز در مزارع از عواملی است که در کاهش تولید بسیار موثر بوده و در صورت عدم شناسایی صحیح علف هرز قالب در مزارع و سم پاشی به موقع، کشاورزان دچار خسارت زیادی خواهند شد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به اهمیت مبارزه با آفت سن غلات ادامه داد: عدم مبارزه به موقع و اصولی علیه آفت سن درمزارع گندم و جو باعث وارد شدن خسارت جبران ناپذیر به مزارع کشاورزان می شود و در این خصوص لازم است نسبت به ردیابی و مبارزه با این آفت به صورت جدی اقدام شود.


ممیزی  بیان کرد: سموم مورد نیاز برای مبارزه با علف هرز و بیماری در مزارع در سم فروشی‌های مجاز در سطح شهر تدارک و تهیه شده، کشاورزان با مدیریت در مزارع، اقدامات پیشگیرانه و سم پاشی مناسب از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.


مشهد با بیش از۲۳ هزار و ۸۷۶ نفر بهره بردار، ۶۳هزار و ۱۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی سطح کشت زراعت آبی و دیم و ۱۶هزار و ۷۶۳ هکتار سطح کشت باغی را داراست.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.