جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که «سلطان زابن»، مدیر اداره تحقیقات جنایی در صنعا که در لیست تحریم‌های آمریکا بود بر اثر بیماری درگذشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، وزارت کشور دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سلطان زابن»، مدیر اداره تحقیقات جنایی در صنعا بر اثر بیماری لاعلاج درگذشته است.

در این بیانیه آمده است: سلطان زابن که در لیست تحریم‌های آمریکا و شورای امنیت قرار داشت دوشنبه بر اثر ابتلا به یک بیماری لاعلاج درگذشت.

این وزارتخانه مرگ این فرمانده برجسته را خسارتی بزرگ برای یمن دانست و تأکید کرد: او فرمانده‌ای امنیتی بود که وظایف محول شده را با توانایی انجام می‌داد. او همچنین یکی از روسای نهاد امنیتی و جنایی در وزارت کشور یمن بود.

وزارت کشور یمن در بیانیه خود از نقش سلطان زابن در تحقق دستاورد‌های امنیتی و ناکام گذاشتن توطئه‌های ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه ملت یمن تقدیر کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ به بهانه نقض حقوق بشر سلطان زابن را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

شورای امنیت سازمان ملل نیز بر اساس قطعنامه ۲۵۶۴ این فرمانده برجسته یمنی را در ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ به اتهام دروغ بازداشت و شکنجه فعالان زن سیاسی در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
خداوند با مولا امیر الموئمنان (ع) محشور فرماید.
آخرین اخبار