جهانخواه گفت:با بازگشایی مسیر اسلام قلعه-هرات، کشورمان آمادگی خود را برای ارسال انواع محموله‌ها به افغانستان اعلام کرده است.

 امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: طبق اعلام غیر رسمی، از دیروز قرار بوده است تا مرزبانی افغانستان نسبت به پذیرش کامیون‌های پر و ارسال کامیون‌های خالی افغانستانی اقدام کند.

او افزود: در صورت پذیرش کامیون توسط مرزبانی افغانستان و ارسال کامیونهای خالی از سمت این کشور برای بارگیری کالا‌های خروجی ایران، گمرک دوغارون آمادگی ارسال محموله های باری را دارد.


بیشتر بخوانید


ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: حدود هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون دارای بار منتظر خروج از مرز دوغارون به سمت افغانستان هستند که در صورت آمادگی طرف مقابل، نسبت به افزایش ساعت کاری گمرک دوغارون اقدام خواهد شد.

جهانخواه درخصوص ظرفیت مرز‌های جایگزین بیان کرد: باتوجه به اینکه برخی از محموله ها به گمرک‌های ماهیرود در خراسان جنوبی و میلک در سیستان و بلوچستان تغییر مسیر داده اند، به دنبال آن حجم کامیون‌ها در آن مرز‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

او تصریح کرد: به دلیل اعتراض صاحبان کامیون‌های خسارت دیده در آتش سوزی ۲۵ بهمن ۹۹ در گمرک اسلام قلعه افغانستان مبنی بر عدم پرداخت خسارت، مسیر تردد کامیون‌ها توسط مالکین خودرو‌های مذکور بسته شده بود.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
این مرز مهم باید تقویت بشه