همه پای کار تولید باشیم

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: شعار سال باید راهبردی باشد و همه فعالیت‌های یک ساله را جهت دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در یادداشت عباس محمدیان رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی به مناسبت شعار سال ۱۴۰۰ آمده است: نگاهم به نام گذاری هر سال که به عنوانِ شعار سال نیز خوانده می‌شود نه شعاری و همایشی که راهبردی است. راهبردی که همه فعالیت‌های یک ساله را باید جهت دهد. آن هم نه فقط برای یک سال بلکه به عنوان برشی از یک نظام هماهنگ و دراز مدت.

در ادامه این یادداشت آمده است: با این نگاه است که می‌توانیم حرکت به سمت آینده را مهندسی کنیم. می‌توان قطعات موفقیت را کنار هم چید و از چینش شان به آنچه خواستنی است رسید. نام گذاری سالی که دیگر با ۱۳ شروع نمی‌شود و به عدد جدید ۱۴ می‌رسد، خاص‌تر از همه سال هاست به ویژه که با یک عدد مبنایی و راهبردی فقط ۴ سال فاصله دارد. ما بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید " دست‌یافته به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقهٔ آسیای جنوب غربی (شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشور‌های همسایه) با تأکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطح درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل" باشیم.

جایگاهی چنین که از آرزو به برنامه تبدیل شده و به عنوان سندی بالادستی فوق و ناظر به دیگر برنامه هاست می‌طلبد که از تک به تک لحظه‌ها هم به جا و درست استفاده کنیم. این که مقام معظم رهبری در ادامه سال‌های پیش، تولید را مورد توجه قرار داده اند در راهبرد" تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" در همین راستاست.

اگر قرار است به موفقیتی چنان برسیم باید به راهبرد سازی حضرت رهبری، ویژه توجه کنیم. توجهی همه جانبه که در عرصه عمل هم قابل اندازه گیری باشد. ما برای داشتن ایرانی قدرتمند، نیازمند تولید هستیم.


بیشتر بخوانید



تولیدی که براساس ظرفیت و توان ایرانی به انجام رسد و با استاندارد‌های جهانی عرضه و قادر به رقابت با دیگر کشور‌ها باشد. برای رسیدن به این جایگاه باید موانع از سر راه برداشته شود و پشتیبانی جای آن را بگیرد. یعنی همه مسیر‌های قانون گذاری و تصمییم سازی و اتخاذ تصمیم باید با این نگاه خود را هماهنگ کنند.

باید همه توان‌ها هم افزا شود برای پشتیبانی از تولید. هرکس هم متناسب با شان و جایگاهی که دارد احساس تکلیف و برای خود ماموریت ترسیم و تنظیم کند تا در این راه نقشی سازنده داشته باشد.

موانع هم در همه حوزه‌ها لیست و برای رفع آن برنامه ریزی شود. این را هم به عنوان یک تواجب ملی و انقلابی در نظر داشته باشیم که به عنوان تکلیفی مومنانه هم می‌تواند مطرح باشد.

هم از آن نظر که راهبرد مقام ولایت است و هم از این جهت که تحقق آن کشور را به موفقیت و هموطنان را به سرفرازی می‌رساند و هم به "نفی سبیل" به عنوان یک تکلیف فقهی می‌انجامد. امید واریم در این سال که کرونا، همایش‌ها را به شدت کاهش داده است، توان‌ها افزایش یابد تا فراتر از همایش به اقدام و عمل برخیزیم. برای توسعه ایران و برای سرفرازی ایرانی.


انتهای پیام//م. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.