اتحادیه اروپا همزمان با نشست برجام اعلام کرد: اروپا قصد دارد تا توافق هسته‌ای ایران را دوباره در مسیر درست قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اتحادیه اروپا همزمان با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد: اروپا قصد دارد تا توافق هسته‌ای را دوباره در مسیر درست قرار دهد.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد: هدف اروپا احترام همه طرف‌های توافق به تعهدات برجامی است. هدف از نشست وین بحث در مورد ماهیت آن دسته از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران است، که می‌تواند لغو شود.

بنا به گفته این اتحادیه هدف از نشست وین احیای توافق هسته‌ای است، اما طرف‌ها هنوز در آغاز راهی پیچیده و طولانی قرار دارند.

جلسه کمیسیون مشترک برجام قرار است امروز (سه‌شنبه) در وین و با واسطه گری سرویس امور خارجه اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برگزار شود.

جمعه گذشته نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و ۱+۴ برگزار شد. طرف‌های باقی‌مانده برجام و همچنین برخی از منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای از احتمال بازگشت واشنگتن به میز مذاکره برجام خبر دادند.

مقامات کشورمان گفت‌وگو‌های مستقیم یا غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد کرده و می‌گویند پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
شما باید خودتون را در مسیر درست قرار دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
یعنی در این 7سال در مسیر غلطی پیش میرفتید و ایران به اشتباه به تمامی تعهدات خود عمل کرده است و پس از پر کردن چاه راکتور اراک دیگر مسئله مهمی در بین نبوده است و بهمین خاطر ترامپ از برجام خارج شد و اکنون که ایران در مسیر درست و کم کردن تعهدات برجام است که اینکار را از اول باید انجام میداد و در شروع کاهش تعهدات شما غربیها هوا را پس دیده ودر مسیر درست حرکت خواهید کرد و بی دلیل دانشمندان هسته ای ما را هدف قرار میدادید که شاید بتوان برنامه هسته ای ایران را مهار کنید حال که دیگر حنایتان رنگی ندارد در پی حرکت در مسیر درست هستید و حال که اقای بایدن قصد برداشتن تحریمهای امریکا را ندارد حرکت مناسب ایران خروج از برجام و حرکت بسوی تجارت با کشور چین است برای کند کردن یا سکون در این حرکت بدروغ اعلام کاهش تحریمها را میکنید ولی ایران با تاخیر بسیار ولی درست راه خود را از غربیها جدا میکند تا دیگر غربیها اینقدر ایران را خار نکنند.
آخرین اخبار