آیت‌الله مصطفی محامی گفت: هزینه نشدن اعتبارات جذب شده و برگشت آنها بویژه در حوزه‌هایی که با مشکلات فراوان روبرو هستیم یک آسیب بزرگ است و دیوان محاسبات باید با ایجاد موج و جهش برای کارایی و بهره‌وری بهتر و بیشتر مدیران تلاش کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار مدیر کل و جمعی از معاونان دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان با وی، با تاکید بر حساسیت و گستردگی کار دیوان محاسبات اظهارداشت: فعالیت دیوان محاسبات در تصحیح فعالیت سایر دستگاه‌ها موثر است.

او افزود: سرازیری بودجه‌های استانی و ملی به سیستان‌وبلوچستان زمینه لغزش و وسوسه را ایجاد می‌کند که باید در این حوزه دقت نظر بیشتری داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: نامگذاری سال۱۴۰۰ تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها دلیلی برای ایفای نقش دیوان محاسبات در حفظ سلامت دستگاه ها و سوق دادن آن‌ها به سوی تولیداست.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان ادامه داد: سرمایه‌گذاری نکردن سرمایه‌گذاران بومی در سیستان و بلوچستان آن هم به علت برخی تنگ‌نظری‌ها و مانع‌تراشی‌ها یک آسیب است و انتظار می‌رود سرمایه گذاران بومی راه را هموار کرده و عامل تشویق دیگر سرمایه‌گذاران باشند.

آیت الله محامی بابیان اینکه هزینه نشدن اعتبارات اختصاصی و برگشت آنها در حوزه‌هایی که استان با مشکلات فراوانی روبروست یک آسیب بزرگ محسوب می شود، گفت: فضای انتخابات و تغییر مسوولان عامل ایجاد آسیب‌هایی خواهد شد به گونه‌ای که برخی از مدیران کنونی دیگر در جایگاه خود باقی نیستند تا پاسخگوی مسائل باشند و ممکن است مدیران جدید نیز تسلط و زمان کافی برای جذب اعتبارات را نداشته باشند که دیوان محاسبات باید با ایجاد موج و جهش برای کارایی و بهره‌وری بهتر مدیران تلاش کند.

مدیرکل دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه گفت: دیوان محاسبات در مجموع بر عملکرد ۲۳۰ دستگاه در استان نظارت دارد و امور مربوطه را رسیدگی می‌کند و در مجموع سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰ هزار مکاتبه خروجی با دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم.

ابراهیم ویسی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در اعطای بودجه۱۴۰۰ استان سیستان‌ و بلوچستان را به طور ویژه در نظر گرفته اما متاسفانه یکی از چالش‌های پیش رو در چند سال اخیر عدم توانایی برخی مدیران در جذب و حتی هزینه کردن اعتبارات است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار