۱۸ فروردین سالروز مقاومت، ایستادگی و از خودگذشتگی مردم هندیجان است، همان روزی که ۲۵ لاله در بمباران هواپیما‌های جنگی رژیم بعث عراق پَرپَر شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ۱۸ فروردین ماه روز مقاومت و ایستادگی مردم هندیجان در مقابل رژیم منحوس بعث عراق در جنگ ۸ سال دفاع مقدس است، همان روزی که در سال ۱۳۶۷ و به واسطه بمباران هوایی رژیم منحوس و دست نشانده بعثی ۲۵ نفر در خون غلطیدند.

این روز عظیم می‌تواند به عنوان ایام مهم در بصیرت افزایی این مردم نامید، چرا که مردمی اینگونه مقاوم در برابر هجمه‌های دشمنان که خون بی گناه آن‌ها را ریختند، هیچگاه سکوت نکردند و صحنه‌های انقلاب را ترک نکردند.

مردم ولایتمدار هندیجان با تاسی از نام حضرت سیدالشهداء امام حسین علیه السلام جوانمردانه در مقابل دشمن بعثی ایستادند و این دشمن ذلیل را به ذلت کشاندند و هرگز آرمان‌های والای اسلام و نهضت اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را ترک نکردند و تاکنون پشتیبان، ولی فقیه زمان خود هستند و در همه صحنه‌های انقلابی این را به اثبات رساندند.

سرانجام در ساعت ۱۳ روز هجدهم فروردین هندیجان به وسیله ۲ جنگنده متجاوز رژیم بعثی عراق ۳ نقطه شهرستان بمباران شد و در این حمله ناجوانمردانه ۲۵ تن از خانواده‌های صابری، گندمکار، حیدری، مستطابی و بهبهانی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.