موج چهارم کرونا به سرعت در حال پیشروی بوده و خطر ۶۰۰ تایی شدن مرگ‌های کرونا تخمین زده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر هشدار معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر اساس داده‌های جمع آوری شده در اپلیکیشن ماسک به ستاد ملی مقابله با کرونا اخطار دادند که خیز چهارم کرونا باعث مرگ حداقل ۲۰ هزار نفر و رسیدن تعداد روزانه مرگ به بالای ۶۰۰ نفر خواهد شد. متخصصان پیش بینی کننده بر اساس داده‌های آمار ابتلا و بستری کرونا عنوان کردند که از هم اکنون باید تعطیلی سراسری دو هفته‌ای اعلام کنید.


بیشتر بخوانید


آمار بستری در خیز چهارم کرونا با چنان سرعتی در حال افزایش است که نظیر آن را هیچ وقت تجربه نکرده‌ایم. تعطیلی نصفه و نیمه هیچ فایده‌ای ندارد، شاهد آن مدت زمان طولانی خیز سوم در استان‌های شمالی کشور بود که به دلیل فصل برداشت مرکبات عملا به طور جدی تعطیل نشدند. تعطیلی جدی سراسری می‌تواند روند ابتلا را در کمتر از دو هفته نزولی کند.

همه این هشدار‌ها نشان می‌دهد که باید هر چه سریعتر تصمیم جدی گرفته و محدودیت‌ها اعمال شود. طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا سه شنبه یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ نفر را مبتلای قطعی کرده و ۶۳ هزار و ۵۰۶ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگریک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

اوج گیری محسوس کرونا در موج چهارم بیماری

بررسی آمار‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۷ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۰) بطور متوسط هر ساعت ۴۴۷ نفر در ایران مبتلا و تقریبا ۵ نفر قربانی کرونا شده‌اند و در هر ساعت حدود ۳۴۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وضعیت شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور بسیار گسترده و نگران کننده بوده و موج چهارم بیماری با سرعت در حال پیشرفت از نیمه غربی کشور به سمت نیمه شرقی است.

در روز‌های اخیرشاهد اوج گیری محسوس کرونا در موج چهارم بودیم، اول فروردین ماه ١۴٠٠ شمار فوتی‌های کرونا ٧٣ نفرو مبتلایان ٧ هزار و ٢۶٠ نفر بود و شاهد روند افزایشی فوتی‌ها و مبتلایان در هفته نخست سال بودیم و هفتم فروردین ماه شمار مبتلایان به ٨ هزار و ١٢٠ نفر و فوتی‌ها ٨۵ نفر رسید و دهم تا دوازدهم فوتی‌های کرونا بین ٩١ تا ٩۶ نفر بود و نهم فروردین آمار مبتلایان به ٩ هزار و ٣١٠ نفر و دهم فروردین ماه به ١٠ هزار و ٢۵٠ نفر رسید و شاهد افزایش هزارتایی بیماران شناسایی شده بودیم.

١٢ فروردین ماه شمار مبتلایان به ١١ هزار و ٧۵٠ رسید، ١٣ فروردین ماه فوتی‌های کرونا با جهش ٢٠ تایی ١١٧ مورد شد و شاهد سه رقمی شدن آمار از این روز هستیم و این روند سه رقمی شدن آمار تا هفته‌های متوالی ادامه دارد و دیروز رکورد مبتلایان کرونا در کشور از ابتدای بیماری در ایران تاکنون شکسته شد و ١٧ هزار و ۴٣٠ بیمار جدید به کرونا مبتلا شدند.

روند بستری کرونا در موج چهارم بیماری

وضعیت رنگ بندی کرونا در کشور؛ نقشه ایران قرمز و نارنجی شد

تمام مراکز استان‌ها از امروز ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز قرار گرفتند. هم‌اکنون ۲۵۷ شهرستان، قرمز ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند.

سرعت افرایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیز‌های قبلی است.

بنابر اعلام اپلیکیشن ماسک از طرف معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضروری است ستاد ملی کرونا بلافاصله دو هفته تعطیلی کامل سراسری (شامل تمامی ادارات دولتی، شرکت‌ها و اصناف غیر ضروری)، منع کامل سفر (شامل خودرو‌های شخصی و وسایل نقیله عمومی)، بیرون بر شدن تمام رستوران‌ها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع نماید. در غیر این صورت، باید منتظر فوت حداقل ۲۰ هزار نفر از هم میهنان و آمار روزانه فوت بالای ۶۰۰ نفر باشیم.

کرونا نه با گریه و زاری و التماس کنترل می‌شود و نه با خبر و پست و استوری گذاشتن در فضای مجازی و یا یادداشت و گلایه... تناقض رفتاری و عملکردی نمی‌تواند ویروس به این پیچیدگی را کنترل کند. زمین گیر کردن ویروس به این خطرناکی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و برنامه‌های راهبردی و البته اجرای بسیار دقیق‌تر آن در نقطه به نقطه کشور دارد.

شاید همان روز که سفر‌های نوروزی ممنوع نشد و مجوز سفر به شهرستان‌های زرد و آبی را صادر شد تا آن‌ها هم نارنجی و قرمز شوند باید می‌دانستیم که پس از نوروز شاهد فاجعه در استان‌های با وضعیت زرد و آبی خواهیم بود چرا که افراد از نقاط قرمز و نارنجی به نقاط زرد و آبی رفته و ویروس هم با آن‌ها سفر می‌کند و جابجا می‌شود و این بود داستان قصه رشد صعودی کرونا در ایران...

آخرین رنگ بندی کرونا در کشور

افزایش  ٢ برابری بستری شدگان در بیمارستان‌های کرونا

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: اکنون تخت‌های بیمارستان‌ها در حال پر شدن بوده و تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی کرونا در حال افزایش بوده و روند بستری کرونا فزاینده است و در برخی بیمارستان‌های ارجاعی کرونا آمار بستری شدگان به بیش از ٢ برابر رسیده است و تعداد قابل توجه استان‌ها بالای ٣٠ تا بیش از۵٠ درصد موارد مثبت کرونای انگلیسی است و فرض باید کرد که اکثر موارد مثبت در کشور کرونای انگلیسی است مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: درخواست داریم که مردم در شرایط کنونی کمک به بیماران و خانواده بیماران را مدنظر قرار دهند چرا که اغلب اعضای خانواده‌ها با هم به کرونا مبتلا می‌شوند. در شهر‌های قرمز گروه‌های شغلی ٢، ٣و ۴ تعطیل شده اند و این موضوع به معیشت مردم آسیب می‌زند.

حریرچی گفت: باید توجه داشت که کرونا علاوه بر آسیب به سلامت هزینه دارد گرچه که در بیمارستان‌ها هزینه‌ها بسیار ناچیز است، اما برای آزمایش و سی تی اسکن که به صورت سرپایی انجام می‌شود خانواده‌ها باید هزینه‌هایی پرداخت کنند و به همین دلیل درخواست ما است که نهاد‌ها و مردمی که کمک‌های مومنانه انجام می‌دادند این کمک‌ها را ادامه دهند و با توان بیشتری این کار‌های خیرخواهانه ادامه پیدا کند.

حریرچی درباره احتمال تعطیلی ۱۰ روزه تهران گفت: درخواست شده به جز مشاغل گره یک بقیه درتهران در تعطیلی کامل باشند و حتماً تصمیمی که مطابق با خرد جمعی و به نفع عموم مردم باشد در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته خواهد شد.

بستری کرونا

تکرار سناریوی تلخ کرونای انگلیسی در تهران؛ پیشنهاد تعطیلی ۷ تا ۱۰ روزه تهران

علیرضا زالی  رییس ستاد کرونای استان تهران اظهار کرد: پیشنهاد ما برای گذر از بحران، تعطیلی یک هفته تا ۱۰ روزه استان تهران است. میزان بالای ابتلا و سرعت انتقال ویروس موجب شده است تا سرایت پذیری کووید ۱۹ در موج جدید کرونا، بسیار بیشتر از دفعات قبل باشد.

وی با بیان اینکه هفته آینده، هفته ای بسیار سخت برای پایتخت خواهد بود، افزود: تجربه اخیر خوزستان که با گونه جهش یافته کرونا ویروس رخ داد، در تهران نیز در حال تکرار است و باید تمهیدات متفاوت از قبل برای مدیریت این بحران داشته باشیم. متاسفانه با جدی نگرفتن توصیه های کارشناسان نظام سلامت، امروز شاهد وقوع یک سناریوی تلخ هستیم که نباید رخ می داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: میزان بستری بیماران کرونایی به چهار هزار و ۴۰۰ تخت در استان تهران رسیده و یک هزار و ۱۲۰ نفر از این بیماران یعنی حدود ۲۵ درصد آنها در بخش های مراقبت ویژه هستند.در ۱۴ ماه گذشته رکورد بستری روزانه یک هزار و ۱۲۰ نفر در استان تهران ثبت نشده بود که نشانه نگران کننده ای برای روزهای آینده است.

وی ادامه داد: از هر دو بیمار مشکوک، جواب آزمایش PCR یک نفر مثبت است که اگر جوابهای منفی کاذب را هم در نظر بگیریم، عدد واقعی بالاتر هم می شود.

رییس ستاد کرونای استان تهران گفت: هرم سنی مبتلایان تغییر کرده و بر اساس گزارش های دو هفته ابتدایی سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۳ درصد بیماران بستری شده بالای ۶۰ سال سن داشتند و ۷۵ درصد مرگ و میر هم در همین گروه سنی بوده است.تعداد مبتلایان زیر ۱۰  سال به ۸.۲ درصد رسیده که نشان می دهد که نرخ بستری و مرگ و میر در گروه های سنی پایین تر نیز در حال تغییر است.

کرونا

خطر ۵۰۰ تایی شدن دوباره مرگ‌های روزانه کرونا

پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه این وضعیت قابل پیشگیری بود و می‌شد در تعطیلات عید بهتر برخورد کرده و وضعیت بیماری کنترل شود، ادامه داد: در حال حاضر تنها راه کنترل این شرایط، تعطیلی است. حداقل باید تعطیلی دو هفته‌ای را در تهران داشته باشیم.

وی درباره شرایط موجودی تجهیزات و داروهای مرتبط با کرونا نیز گفت: فعلا تجهیزات و داروی مورد نیاز وجود دارد، اما اگر این روند ادامه یابد، طبعا این حوزه هم ممکن است دچار مشکل شود.

طبرسی با بیان اینکه طی هفته‌های آینده افزایش مرگ و میرها را در کشور شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: تا دو - سه هفته آینده میزان مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور افزایش می‌یابد و حتی تا مرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ تایی هم می‌رویم، اما بحث این است که باید اقدامی انجام دهیم که مرگ‌هایمان به حد بالای ۱۰۰۰ مرگ در روز نرسد. باید در وضعیت کنونی اقدامات لازم را انجام دهیم تا مرگ‌هایمان چهار رقمی نشوند. زیرا این ویروس ویروس جهش یافته انگلیسی است. این ویروس در هر خانواده تعداد افراد زیادی را درگیر می‌کند و هر یک نفر ممکن است، هفت تا هشت نفر را آلوده کند. وقتی تعداد افزایش یابد، میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد. در این ویروس شدت بیماری هم بیشتر است.

با این حال در نقاط مختلف شهرستان‌ها و البته روستا‌ها علی‌رغم شرایط بحران و وضعیت خطرناک شیوع کرونا، باز هم شاهد تجمعات و مراسمات هستیم. ضمن اینکه در بسیاری از ادارات نیز قوانین مربوط به دورکاری و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا اجرا نشده است. امروز نظارت و پیگیری و کنترل وضعیت اجرای دستورالعمل ها و مصوبات حلقه گمشده‌ی زنجیره مبارزه با کرونا است و همین امر نیز اشکال در اجرا علی‌رغم وضع برخی قوانین درست موجب شکست مکرر ما از کرونا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
لطفا با وارد كردن واكسن به مردم كمك كنيد ، چون هيچ حمايتي كه انجام نميشه ،با اين اوضاع و احوال و بازار و شرايط اقتصادي نابسامان، اينطوري حداقل خودمون بريم دنبال خرج زندگيمون و بتونيم از پس هزينه هاي كمرشكن مون بربيايم كه اگه بشه ..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ضرورت واکسیناسیون عمومی فوریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه سهل انگاری عمیقی از طرف دولت در ایام عید شد که فاجعه ای بزرگ رقم زد چرا محدودیت شدید اعمال نکردند در ایام عید چرا جلوی مسافرتها و دید و بازیدیدها گرفته نشد تالارها و مساجد باز بود و همه نوع مراسمی برگزار کردند ماسکها کلا کنارگذاشته شده بود الانم این نحد محدودیت ۱۰ روزه اصلا فایده نداره چون اولا تقریبا همه مبتلا شدند دوم اینکه الان تو خیاباتها و پمپ بنزینها همه بازه هیچ نظارتی هم نمیشه فعلا سود و درامد اولویت برنامه کاری دولت هست باشگاه خبرنگاران باید هر جا مدیریتی اشتباه هست انتقاد کند باید مستقل عمل کنه الان تقریبا همه باز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
امروز پنج شنبه 19 فروردین 1400 نشد بریم گلذار چون ممنوع بود بخاطر کرونا که وضعیت شهرها قرمز از پس فردام تا دو هفته ممنون خدا به داد مون برسه چی میشه آخرش نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
وقتی آقای حریرچی معاون وزیر بهداشت میگوید ما گفتیم ایام نوروز از مسافرتهای بین شهرها باید شدیدا" جلوگری شود توجه نکردن ومخالفت کردن ازاو پرسیدن کی چه کسانی مخالفت کرده گفت نمیتوانم بگم آیا برا ی جان این ملت کسانی که مخلف بودن ارزش قا علنشدن چرا نام مخالفین را نگفت مخفی کاری تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
گیریم که اسم میبرد،چه کاری از دست کی برمیومد. دلتون خوشه بخدا.
سیاست پدرو مادر نداره. هرچی که به نفعش باشه رو انجام میده کار نداره تو یا من یا امثال ماها میمیریم.
France
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
چه 1/3 چه 3/3 دورکاری
رئیس ما گفته همه باید بیاید
در حالی که ما میتونیم دورکار باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
والا کمتر کسی که رعایت میکنه دکترا خوانوادشون من به عینه در فامیل اشنا دیدم تو برنامه های تلویزیون که میبینم تو هر هفته حداقل یه خانواده کادر درمانی هست اونوقت ما تا پارک محل بریم گناه کبیره انجام دادیم نق زدن برای ما مردم تفریح برای خودتون؟؟
یه جمله یاد گرفتین کادر درمان خستس اقا خسته ماییم که باید با چک بدبختی باز تعطیل کنیم یه عمر خوردین خوابیدین حقوق نجومی گرفتیمن یه دو سالم خدمت کنین پس انقدرم غرغر نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خوب راحت بگید واکسنایی که زدید و دارید تست میکنید داره جون مردم رو میگیره.چرا الکی آمار رو یهو بالا میبرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
در هر 3 ثانیه ی ایرانی قربانی کرونا میشه در هر 7 ثانیه ی ایرانی مبتلا میشه باز شد مث آبان 99 287 شهر کشور قرمز این یعنی زنگ خطر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خدایا فقط تو رو داریم. به داد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
خاله ما هم اسمانی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
سال گذشته در موج سوم که در آبان و آذر اتفاق افتاد دولت اینقدر دیر تصمیم گرفت تا تعداد فوتی ها. از دویست تا به چهارصد تا و کم کم به حدود ۶۰۰. تا رسید تازه آقای رییس جمهور از خواب ناز بیدار شدند و با تاخیر. دوهفته ای کسب. و. کارها. را. تعطیل کردند جان مردم برای بعضی از آقایان ارزش ندارد. بیچاره. وزیر بهداشت. که. دایم حرص و جوش میخوره خدا اجرش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آقا یه ماسک زدن و مهمونی نرفتن واقعا سخت نبود! هر دفعه همه تعطیل میشن کادر درمان سر کارن!اون فروشنده بدبخت چه گناهی داره که چهار قلم جنس نفروخته؟
مسجدا رو میبندین بقیه جاها بازه!دو تا قشر رو میندازین به جون هم!واسه چی؟
تدبیر اینه؟! چون واکسن داره ساخته میشه همه بیخیال شدن! با این وضع امام زمان (عج) ظهور نمیکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
والا کمتر کسی که رعایت میکنه دکترا خوانوادشون من به عینه در فامیل اشنا دیدم تو برنامه های تلویزیون که میبینم تو هر هفته حداقل یه خانواده کادر درمانی هست اونوقت ما تا پارک محل بریم گناه کبیره انجام دادیم نق زدن برای ما مردم تفریح برای خودتون؟؟
یه جمله یاد گرفتین کادر درمان خستس اقا خسته منم که 2 ماه 10 جنس نفروختم خسته منم که باید تمام داراییمو بدم پای اجاره مغازه مگه کوه میکنین
کمرم شکسته ماشین برقی بچمو فروختم بتونم پنیر بگیرم3 هفتس رنگ گوشت ندیدم بابا بس کنین کرونا هست که هست یه ماسک بزنین بره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
نه تو کوه می کنی نشستی تو مغازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
تو کوه میکنی که تو خونه نشستی حقوق میلیونی میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
هرکاری سختی خودشو داره. چرا الکی تعصب دکترا و کادر درمانو میکشید،، همه گلت خسته شدن. هرکی یه جور یکی از بی پولی یکی از اجاره،یکی از فشار کاری زیاد یکی از مریضی.همه گرفتارن.
دیگه شماها به جون هم نیوفتید که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
این همون دولت که صبح خبردارشدبنزین کردن شده،وقتی مرگهاچهارقمی شدشایدبیدارشدخواب زده رانمی توان بیدارکردتومقصری دولت
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
روحانی گفت بلدم مدیریت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ستاد مقابله با کرونا تشکیل دادن اما حرف حرفِ یک نفره اونم رئیس جمهور . این یعنی دیکتاتوری .
وقتی وزیر بهداشت به مردم و دولت التماس می کنه جاده ها بسته بشه و مردم مسافرت نرن و هیچکی به حرفش گوش نمیده نتیجش میشه این .
گفتن اسامی افرادی که کرونا داشتن و مسافرت رفتن رو به قوه ی قضائیه اعلام کردن . چرا کسی با مسبب این هرج و مرج برخورد نمیکنه ؟ اگه اون جاده ها رو باز نمیزاشت کسی میتونست مسافرت بره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
با این روحانی و نمکی و دار و دسته بیسوادشون ۶ میلبون رو هم رد میکنبم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
با بیسوادایی مثل شما که مقصر همه چیز رو رئیس جمهور میدونن 60 میلیون هم رد میکنیم ، 6 میلیون که چیزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اگر دولت تدبیر و امید سفرهای نوروزی را تعطیل میکرد و مرزها را در دو هفته عید میبست الان این وضعیت رو نداشتیم امروز همه راحتر به کارشون میرسیدند وبا ورود به ماه رمضان و کاهش سفر ها و‌.. و بعد از ان هم واکسیناسیون، شاهد پیک شدید فعلی نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگه تعطیل میکرد همین شما میومدی و کلی حرف میزدی که آقا چرا باز نمیزارن مردم یه مسافرت برن و ... . مردم ما کلا آدمهای خودخواهی هستن و تا زور بالا سرشون نباشه همیشه ناراضی هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اینگاری هیچ کاری نکردیم تمومش بیهوده بود کرونا بی رحمه کرونا با کسی شوخی نداره مردم کرونا رو جدی بگیرید موج چارم در راهست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خواهشا کنکورهای ارشد و سراسری رو به تعویق بندازید همه ازمون ها در یک زمان بعلاوه انتخابات باعث تجمعات گسترده در کشور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
همه میمیریم. ایام سیاه کرونایی در پیش است
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
در مورد اینکه دولت نباید راه ها رو باز میزاشت شکی نیست.
ولی اینکه همه چیز رو وصل میکنید به سیاست و دولت اشتباهه.
رئیس جمهور گفت بازه ولی نگفت برین مسافرت.
وزیر بهداشت قسم داد که نرین مسافرت.
اون 15 هزار نفر کرونا مثبتی که با وجود کرونا مثبت بودن رفتن مسافرت رو باید به جرم اقدام به قتل بازداشت کنن.
این مردم رو باید با زور باهاشون رفتار کرد، شرمنده ولی نیازمند یکی مثل رضاخان هستیم.
یکی که با چماق بزنه تو سر مون بگه نکن، نخور، نرو و ... .
قبل از تغییر رنگ شهرهای شمالی مردم داشتن میومدن، بعدش هم که دیگه جای بحث نداره.
شرمنده ولی مردم ما بی مسئولیت، خودخواه، بی منطق و خیلی صفات دیگه که اینجا نمیشه گفت هستن.
مسئولین ما هم بی عرضه هستن .
از طرف یه بیمار سیستم ایمنی که از روزی که شنید کرونا اومد (حتی اون موقع که تلویزیون اعلام میکرد چیز مهمی نیست) تو خونه نشسته و داره بی ادراکی این مردم نگاه میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
واقعا درسته ... نمیشه که حماقت مردمو هم مثل بقیه چیزا گردن مسئولین انداخت ... از ماست که بر ماست ... میخواستین رعایت کنین سفر نرید ... کسی مجبورتون نکرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آن زمانی که تعطیلات بود همه جاده ها و اماکن رو باز گذاشتن ،حالا که باید همه جا دایر باشه میگن تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
eli
۱۴:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
سلام من خودم کادر درمانم با تشکر از کلیه کسانی که در امور وزارت بهداشت دخالت میکنن و هیچی نمیفهمن امثال هیئت دولت و بقیه دوستان شون.کنکور 99 یکی از اشناهامون وقتی از کنکور رسید بهش پیام داده بود سنجش گه خوداظهاری کنید که کرونا گرفتید یا نه اخه عزیز من چطور میشه بعد عید میگن دوهفته بعدش نشون میده اثار خودش رو بعد کنکور همون دو ساعت بعد نشون میده هم از شیفت میومدم سر راه تالار عروسی بود از بیرون جای سوزن انداختن نبود اونوقت همکار من بچه 2 ساله اش بغلش موقع شیر دادن فوت کرد ممنون از همه کسایی که کرونا رو نمیفهمن کرونا رو سیاسی کردن برا استفاده خودشون ممنون از اونایی که مسولیت دارن ولی .....................
Iran (Islamic Republic of)
عیاره
۱۸:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
والا کمتر کسی که رعایت میکنه دکترا خوانوادشون من برنامه های تلویزیون که میبینم تو هر هفته حداقل یه خانواده کادر درمانی هست اونوقت ما تا پارک محل بریم گناه کبیره انجام دادیم نق زدن برای ما مردم تفریح برای خودتون؟؟
یه جمله یاد گرفتین کادر درمان خستس اقا خسته منم که 2 ماه 10 جنس نفروختم خسته منم که باید تمام داراییمو بدم پای اجاره مغازه مگه کوه میکنین
کمرم شکسته ماشین برقی بچمو فروختم بتونم پنیر بگیرم3 هفتس رنگ گوشت ندیدم بابا بس کنین کرونا هست که هست یه ماسک بزنین بره دیگه اه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه نه مردم نه مسئولان نمیتوانند از فاجعه ای که در پیش است جلوگیری کنند اکثر اصناف واداره ها از تصمیمات ستاد کرونا پیروی نمیکنند در سطح کل کشور باید سریعا کاری انجام گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ما کار نکنیم شما خرج زن بچمون میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
تا همه رونکشن خیالشون راحت نمیشه،ممنوعیت کجابریدسفرکروناتموم شد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
منظورم دولت بود که ممنوع نکردسفر
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اسدی
۱۲:۴۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
تعطیل کنید لطف. خانواده ی من درگیرن. واقعا سخته
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
پس با این اوضاع چرا آزمون وکلا کنسل نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
کنکور ۹۹
تکرار تاریخ !!!!
Iran (Islamic Republic of)
Moeinmm
۱۲:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
امان از دست بی تدبیری ها با ندادم کاری جان بسیاری از مردم رو گرفتین اون دنیا هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ثاقبه
۱۲:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آیا زرد اعلام کردن شهرهای شمال، که تا مدتی قبل از نوروز نارنجی بودند و باز گذاشتن جاده‌ها برای سفر و به وجود آمدن این وضع قبل از ماه رمضان و انتخابات، یک اقدام عمدی و مشکوک محسوب نمیشه! آیا عاملان آن قاتل چند هزار انسان در این روزها و روزهای آینده محسوب نمیشن؟!
آیا این افراد در هر رده‌ای نباید دستگیر و محاکمه بشن؟!
مردم چشمشون به اقدامات مسئولینه! وقتی رئیس جمهور میگه پیک کرونا تموم شده و همه‌ی راه‌ها هم باز باشه خب این مردم خسته و تشنه‌ی دیدار و مسافرت راهی سفر میشن! هرکسی با خودش میگه اگه مشکل جدی بود خب راهها رو می‌بستند!
آیا کسی میتونه از قاتلان این تعداد انسان شکایت کنه؟!!!
آیا کسی میتونه از عاملان اخلال در انتخابات کشور شکایت کنه؟!!
جالبه اولین اعلام ابتلا به کرونا در کشور هم درست قبل از انتخابات مجلس انجام شد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
این ویروس کذایی رو آمریکا درست کرده که انتخابات در ایران باحضور کمتر ملت همیشه در صحنه و مشتاق صفهای رای انجام بشه و بعد بگه ناکارآمدی نظام عامل شرکت کم مردم و تحریم انتخاباته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اره آمریکا بیکاره واسه یه انتخابات ایران یه چیزی درست کنه که خودشم نتونه از پسش بر بیاد.
هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خدا به دادمون برسه فقط
Iran (Islamic Republic of)
انسانم آرزوست
۱۲:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اگر آمارها به درستی بیان می شد مردم هم شرایط واقعی بحران کرونا را درک می کردند و پیشگیری ها هم واقعی می شد
جان انسان ها مهم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
وزیر بهداشت از همه مردم گله منده میگه مردم رعایت نمیکنن کرونا رو جدی نمیگیرن میگه ما با مشگل مواج شدیم میگه موج چهاروم در راهست و کرونایی برزیلی واقعا نمیدونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آقای دولت
هنوز برای تصمیم گیری زوده ، انگار از شنبه تازه میخای خبردار بشی چه خبره ...؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۹:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
دنیا رو کرونا برده حسنی ما رو خواب عمییییییییییییییییییییییییییییییییییییییققققققق برده .
Iran (Islamic Republic of)
عزرائیل
۱۹:۵۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مسئولان خوابند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
باز که اومدیم سر خونه اول که فوتی کرونا باز شد سه رقمی که مثل پاییز 99
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خوب چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
هدف کاهش جمعیت مخصوصاً نسل مسلمان ، شیعه ، انقلابی میباشد و بس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
عزیزجان این نسل شیعه که فعلا خودشون علنا دارن خودزنی میکنن جشن های نیمه شعبان شربت وشیرینی داذن هاتجمع تودرهم مردم بدون فاصله کنارهم وزیارتگاها وحتی صدور فتوی ونصحیت ازطرف بعضی اقایایون روحانی که فیلمشم دراومدمیگفتن ماسک نزنیددرودیوارزیارتگاهوببوسیددرمشهدووووخیلی ازاین مسایل وآنطرف قضیه هم ازشلوغی متروهاگرفته تاصفوف مرغ روغن ومسافرتهاکه جادهابازشد.ربط دادن همه چی به دشمن مشکل ماروحل نمیکنه والله نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
الان باید گفت ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
آقا محمد از کجا معلوم که اون آقایون به اصطلاح روحانی واقعاً محب و شیعه باشند از کجا معلوم که خود فروخته انگلیس و ایادی شیطان نباشند و نقشه وپلن جدیدی نباشد فعلاً تمام اسلام ستیزان واقعی در حال تخریب در تمام سطوح هستند.
محب و شیعه واقعی تمام اصول و کارهاش براساس منطق هست شما با دیدن چند نفر یک مذهب را زیر سئوال نبر
در دوران آخرالزمان فقط و فقط با توکل بر خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار از این ناملایمات و سختیها میتوان گذر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
پیش هر کی میریم سرفه عطسه با ابریزش بینی داره.دو هفته تعطیل کنید اجازه ندید هم کسی بره مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
پیشاپیش تسلیت میگم
کنکور رو لغو کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
بابا جمع کنید دیگه دو هفته میگن فقط مغازها ببندن بعد اونم که نصفه بازن همجام که بازه همه خداروشکر جزو اصناف ضررو جامعه شدن جز گروه بکن بعد نمی‌دونم چرا با اینکه همجا بازه آمار میاد پایین فقط کرونا از مغازها میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آقا امتحانات نهایی پایه دوازدهم رو لغو کنید اگه یکی از دانش آموزان کرونا بگیره کی جواب گو هس
Yjc لطفا رسیدگی کن تورا به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
تعویق میفته فکر کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
الان ما چیکار کنیم؟
شما مسئولین بی کفایت که مردم دارند میمیرند و تهران را تعطیل نمی کنید
هنوز عده ای بیشعور بدون ماسک تردد می کنند و کاری ندارید
عده ای احمق هر روز پاتوق درست کردند و 110 کاری نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
واقعا چرا نوروز تعطیل نشد ولی حالا که موقع چک ها و اقساط و اجاره ما مغازه دارهاست باید ببندیم؟چرا ما باید تاوان تصمیمات غلط مسئولین رو بدیم؟چرا اینهمه ایرانی بخاطر تصمیمات غلط و لجبازی یک نفر مسئول کشته بشه و خود اون مسئول در بالاترین سطح ایمنی و رفاه و درآمد باشه؟؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
جمعه تو ازمون وکالت کرونارو میترکونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
چشم رئیس جمهور عزیز روشن، صنعت گردشگری رو تقویت کرد
Germany
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
کرونا بی تدبیری ها رو خوب نشون داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
از دست برخی مسئولان مردم باید بمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مقصر دولت بود اگه میخواست میتونست جلو مسافرت ها رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خدا لعنت بی کفایتی مسئولین را بکنه کرونا اواخر اسفند داشت یواش یواش تک رقمی می شد اما وقتی نتونستند ایام عید را مدیریت کنند و هر چی وزیر بهداشت داد زد نگذارید مردم تردد کنن آخرش همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
فیلم هم تو ماه رمضون پخش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
کرونا جان اگه گاندو بگیرمون // فورا یه فیلم ازمون درست میکنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
کرونا جان // میخوام بهت ادرس بدم که بکجا حمله کنی // ولی میترسم گاندو بیاد بگیره و بابامون را در بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اِی درک ما استان فارسیم شهر ما مدام میرفتن عروسی و دورهمی حالام همونا عزادارن
وقتی رعایت نمیکنن و بی عقلن میشه همین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آزمون وکالت رو متوقف کنید که باعث تشدید و انتقال خواهد چون بیشتر افراد فعلا ناقل هستن و علائمی بروز نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا کرونا تموم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
امیدواریم اینها به گوش مسئولان برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مسئولان جون مردم براشون مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مرگ کرونایی نصیب هیچ کس نشه الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
حتما این دولت زحمتکش و دلسوز اینکار رو میکنه چون جون مردم خیلی براش مهمه(دروغ سیزده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
این آمار زیاد فقط به خاطر اینه که ماه رمضان مساجد را تعطیل کنند و گرنه مثل عید که گفتند مسافرت ممنوع است ولی اکثرا رفتند. در ماه رمضان هم می توانند بگویند هر که دوست داره برودمسجد هر که دوست ندارد به مسجد نرود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
قطعا کشور تعطیل نخواهد نشد هرگز. اینا تا میتونن سعی میکنن تعطیل نکنن و اونموقع تعطیل میکنن که دیگه هیچ سودی نمیتونن کسب کنن.

چون اونای که سرکار هستن فقط به سود و جیب خودشون فکر میکنن نه جان مردم. پس تا میتونن سعی میکنن استفاده کنن و اونموقع که دیگه دیدن نمیشه یه حرکتایی میزنن. البته بازم نه بخاطر مردم بلکه بخاطر خودشون و حفظ منافعشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
تا اول خرداد همه کشور تعطیل شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
نظرم کاملا شخصیه و متاسفم که این مطلب رو میگم اما این مملکت چه ارزشی داره ؟ برخی مسئولان هیچ احترامی برای مردم قائل نیستند و مسئولان آن در صف خرید ارزاق و مایحتاج زندگی نیستن و مردم ساعتها باید در صف بایستن حقارت و تبعیض تا کی ؟ مرگ به هر دلیل شرف داره به این زندگی ذلت بار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
نا آمدگان اگر بدانند که ما
از دهر چه میکشیم، نیایند دگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خوشا آنان که در گهواره مردند
که بویی از غم دنیا نبردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
کاملاً موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ای مرگ بیا که زندگی ما را کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
واقعاً زندگی چیز مزخرفیه
کاش هرگز به دنیا نمی اومدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
یه سؤال بی ربط به موضوع, دیروز عصر جایی زلزله نشده من که کامل متوجه زلزله شدم فیلم تکون خوردن لوستر ها رو هم گرفتم ولی تا الان هیج خبری از زلزله نشنیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا اتفاقاً زلزله 5 ریشتری آمده ، فکر کنم در مریوان استان کردستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
چی زدی؟ جدیده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
وقتی مردم مراعات نمی کنن همین میشه، تعطیلات و خوشگذرونی و لب ساحل توی شمال و کیش و.. این پیامدها رم داره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
تعطیلی مصوبه فقط به درد دولتی ها و کارمندانشون می خوره
یه کم به درد کارگرها هم برسید از اغاز کرونا تعطیل نشد که هیچ مریض هم شدیم رفتیم با فاصله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
هر چه زودتر بايد دوهفته تعطيل شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
وی به دنبال قتل عام مردم و ویران کردن کشور میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
وی یعنی این رییس جمهور بی کفایت ومامور انگلیس واسراییل دیگه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
تمام مسئولینی که موافق سفرهای نوروزی بودن باید مجازات بشن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
پس چرا مسئولین آزمون وکالت را به تعویق نمی اندازند،ما داوطلبان خواهان تعویق آزمون وکالت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خسرو ساکی امتحانات نهایی را گفته حضوری بگیرند.

یکی نیست بهش بگه چراا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مدیریت کشور چرا اینطوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
تعطیلی کل کشور چه کاریه آخه ؟؟؟ موقع مسافرت های عید و ... جاده ها تعطیل نشد، الآن میخواد مغازه ها و ... تعطیل بشه دوباره ؟؟؟ این که نشد مدتی یه بار تمام کشور تعطیل بشه. به جای این تعطیلی الکی، کارهای بیهوده مثل مدارس و دانشگاه و ... که قبل عید تقریباً حضوری شده بودند رو باید تعطیل میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خدا از سر تقصیرات هیچ مسئول بی مسئولیت نگذره که این فاجعه در خوزستان بخاطر بعضی موارد تعطیل نکردند و این قتل عام کردن. اگر از اول فرودگاه و شهرها خوزستان کامل تعطیل میکردند فاجعه خوزستان پیش نمیومد هر روز چندین کشته والان برزیلی هم اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ازمعاون کل بهداشت سوال می کنند چه گروه یانه شخصی مقصر است وگوش بحرف شما نداد میگوید نمی توان بگم فقط معاون کل ایشان رابخوانید تا پست سازمانی ایشان کم نشود وی فقط بلد بگی مردم.......
آخرین اخبار