افزایش آمار مراجعه به پنج مرکز بهداشتی همدان/افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا

مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب تست کووید ۱۹ نسبت به روز‌های پایانی اسفند سال گذشته سه تا چهار برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر مرضیه ارجمندیان, مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نتیجه آزمایش کووید ۱۹ شهروندان مراجعه کننده نشان میدهد بیش از ۷۰ درصد بیماران مثبت است.

او از شهروندان خواست در صورت داشتن علائمی نظیر تب و مشکلات تنفسی به نزدیکترین مرکز جامع سلامت مراجعه کنند.

مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد:پنج مرکز بهداشتی منتخب در شهر همدان، آزمایش کرونا را انجام می‌دهند، اما درصد بالایی از شهروندان تنها به مرکز دیباج مراجعه می‌کنند. این مراکز منتخب شامل مرکز بهداشتی مدرس، ولیعصر و امام حسین در منطقه خضر، منطقه دیباج و مرکز بهداشت شهرک مدنی است.

ارجمندیان،بیان کرد: تست پی. سی. آر و رپید تست(آزمایش سریع) برای همه کسانی که دارای علائم هستند الزامی نیست و مراقبت‌های اولیه، درمان سرپایی و اجتناب از حضور در اجتماعات، تأثیر بیشتری در ممانعت از روند ابتلای افراد دارد.

او افزود:مراکز آزمایش ابتلا به کرونا در همدان، با توجه به جغرافیای جمعیتی و پراکنش ساکنان شهر انتخاب شده است تا شهروندان به سهولت برای انجام آزمایش کرونا به نزدیکترین مرکز سلامت در منطقه زندگی خود مراجعه کنند.

مدیر گروه توسعه شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تصریح کرد: با وجود فعالیت این مراکز، شاهد افزایش و اوج مراجعه شهروندان به مرکز بهداشتی دیباج هستیم به گونه‌ای که روزانه حدود ۲۹۰ نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند در حالیکه شمار مراجعه کنندگان به دیگر مراکز از ۶۰ نفر عبور نمی‌کند.

دکتر ارجمندیان گفت: با وجود افزایش ۲ برابری شمار نیرو‌های مستقر در مرکز بهداشتی دیباج، اما تعداد مراجعه کنندگان بسیار بیشتر از حد معمول است که این رویه علاوه بر اتلاف وقت مراجعه کنندگان، با توجه به محدودیت فضا، موجب انتقال ویروس به افراد سالم نیز می‌شود.

او اضافه کرد: در صورت مراجعه بیماران به مراکز بهداشتی محل سکونت خود دیگر مجبور به تحمل سختی راه برای تردد تا منطقه دیباج و حضور در صفوف طولانی برای رسیدن نوبت و اتلاف وقت نمی‌شوند و خدمات بهتری نیز دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.