نیروی انتظامی از صبح امروز در مبادی ورودی و خروجی ساوه ممنوعیت‌های تردد را به اجرا درآورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با توجه، به وضعیت قرمز کرونا در ساوه ماموران نیروی انتظامی شهرستان ساوه با استقرار در مبادی ورودی و خروجی این شهر طرح محدودیت تردد، را به اجرا درآوردند.

این در حالی است که دکتر کریمی معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه و سخنگوی این دانشکده در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: اعمال محدودیت‌ها و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در ساوه همچنان با بی تفاوتی روبه روست.

کریمی خواستار اعمال محدودیت‌های سختگیرانه و مسدود کردن مبادی اصلی، ورودی‌های بازار مرکزی و پاساژ‌های مسقف و بافت مرکزی شهر برای کاهش تردد خودرو‌ها در سطح شهر شد.

او افزود:با وجود گذشت پنج روز از اجرای مصوبات قرارگاه پدافند زیستی و دستور استاندار مرکزی مبنی بر تعطیلی مشاغل ۴،۳،۲، اما متاسفانه بخش اعظمی از این مشاغل تعطیل نکرده و مصوبات را اجرا نمی‌کنند.

با توجه با افزایش شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی، ورود خودرو‌های پلاک غیر بومی به استان و خروج خودرو‌ها با پلاک بومی استان مرکزی از استان ممنوع است.

طرح ممنوعیت تردد شبانه درون شهری هم از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد هم همچنان با جدیت در تمامی شهر‌های استان مرکزی دنبال می‌شود.

شماره بسیاری از رانندگان در سامانه شماره‌گذاری فعال نیست و این امر موجب می‌شود تا در صورت اعمال قانون، پیامک برای آنان ارسال نشود و از جریمه خود در لحظه مطلع نشوند بنابراین نیاز است همه رانندگان مشخصات و شماره خود را در سامانه شماره گذاری به روز و فعال کنند.

بر اساس آخرین تصمصیم ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی از پانزدهم فروردین ماه محدودیت تردد و فعالیت اصناف برای شهرستان‌های قرمز ونارنجی استان اعمال شده و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.

بر این اساس، مقرر شد گروه‌های شغلی ۲، ۳، ۴ و بازار‌های سرپوشیده و باز، پاساژ‌ها، مراکز آموزشی، نماز‌های جمعه و جماعت، تالار‌ها و مراکز خرید از صبح یکشنبه پانزدهم فروردین برای مدت ۲ هفته تعطیل شوند و رفت و آمد در شهر‌ها ممنوع شود.

همچنین مقرر شد ارگان‌های خدمات‌رسان با ۵۰ درصد نیرو و مشاغل غیر ضروری با یک سوم توان و کارمندان دولت با یک دوم نیروی انسانی در محل کار حاضر شوند.

برگزاری هر نوع آیین عزا و عروسی در رستوران‌ها و تالار باغ‌های شهر‌های قرمز و نارنجی استان مرکزی ممنوع بوده و مساجد شهر‌ها اجازه برگزاری آیین‌های ترحیم ندارند.

هرگونه تجمع بیشتر از ۱۵ نفر در شهر‌های استان مرکزی ممنوع است و نیروی انتظامی طبق مصوبه باید با خاطیان برخورد می‌کنند.

ناوگان حمل و نقل عمومی موظف به فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت خود شدند و فعالیت کلیه‌ی باشگاه‌های ورزشی، نمازجمعه ها؛ آرامستان‌ها و بقاع متبرکه، و بازار‌های روز ممنوع شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.