چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا که بزرگترین لیگ گروهی جهان اسلام است با حضور ۲۱۸ تیم قزوینی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سرگرد محمد سرباز رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: اولین مرحله از چهاردهمین دوره مسابقات علمی بین المللی پایا با مشارکت ۲۱۸ تیم از استان در روز ۲۴ فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سرگرد سرباز افزود: با توجه شیوع ویروس منحوس کرونا مرحله مقدماتی چهاردهمین دوره لیگ علمی پایا مانند سال ۹۹ به طور مجازی برگزار می‌شود و مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات طبق تصمیمات ستاد کرونا برای برگزاری مسابقات به صورت حضوری یا غیر حضوری اعلام خواهد شد.

او گفت: در پایان هر سه مرحله از مسابقات لیگ علمی پایا به دانش‌آموزان برگزیده جوایز نفیسی از سوی سازمان بسیج دانش آموزی اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان افزود: با توجه به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات پرورش روحیه مشارکت و تقویت رشته‌های علمی است امیدواریم دانش‌آموزان استان قزوین همانند سال گذشته در این مسابقات خوش بدرخشند.

سرگرد سرباز افزود: المپیاد بین الملل پایا به عنوان بزرگترین لیگ گروهی جهان اسلام برای دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی- علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته‌های علوم ریاضی، تجربی و علوم انسانی و لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، پژوهشی و کارآفرینی در مقطع متوسطه اول (مشترک در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم) و مقطع متوسطه دوم (مشترک در پایه‌های دهم و یازدهم) برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در هر یک از رشته‌ها، ۵ نفر از دانش آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی به سئوالات می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گفت: سال گذشته ۷۲ تیم در مرحله مقدماتی خوش درخشیدند و به مرحله نیمه نهایی ورود پیدا کردند و از این تعداد ۴ تیم موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار