در پی افزایش بحران مهاجران در مرز‌های جنوبی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور احتمالا روند ساخت دیوار مرزی مکزیک را از سر خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در حال بررسی راه‌اندازی مجدد طرح ساخت دیوار مرزی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، است. این تصمیم در حالی است که دولت او همچنان با بحران رو به رشد مهاجرتی از جمله هجوم تعداد بی‌سابقه مهاجران غیرقانونی دست و پنجه نرم می‌کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بایدن در روز اول دولت خود به صورت نمایشی یک دستور اجرایی مبنی بر متوقف کردن تخصیص بودجه وزارت دفاع برای ساخت دیوار‌های مرزی، صادر کرد و آن را اتلاف مالیات دانست.

پس از این دستور، نگرانی‌های در مورد قانونی بودن این تصمیم به وجود آمد. به گفته کارشناسان، راکد گذاشتن بودجه‌ای که از قبل برای ساخت دیوار مرزی به تأیید کنگره در آمده بود، غیرقانونی است.

به نوشته واشنگتن تایمز، «الخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی آمریکا، به کارمندان خود اعلام کرده است که ممکن است ساخت و ساز‌ها برای از بین بردن شکاف در دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک، از سر گرفته شود.

گفته می‌شود ناسا و سایر آژانس‌های فدرال، ایمیل‌هایی را برای کارمندان خود ارسال کرده‌اند که آیا تمایل به کار داوطلبانه در مراکز نگهداری کودکان مهاجر را دارند یا خیر.

بایدن در ۱۱ فوریه، به وضعیت اضطراری مرز مکزیک، که در فوریه ۲۰۱۹ با دستور ترامپ اجرایی شده بود، پایان داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار