ناوگروه تئودور روزولت آمریکا در اقدامی که تحریک پکن را بر خواهد انگیخت، وارد دریای جنوبی چین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ناوگروه «تئودور روزولت» وارد دریای جنوبی چین شد. این دومین باری است که در کمتر از دو ماه، این ناوگروه در آب‌های مورد مناقشه وارد می‌شود.

نیروی دریایی آمریکا دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این ناوگروه در تاریخ ۴ آوریل وارد دریای جنوبی چین شد. این واحد تمرینات مختلفی را هنگام حضور در منطقه انجام خواهد داد.»

دریادر داگ گفت: «ما با اعزام ناو گروه تئودور روزولت، با همکاری متحدان خود از جمله کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، هند و مالزی تعهد خود را به نظم مبتنی بر قوانین در منطقه هند و اقیانوس آرام نشان داده‌ایم.»

او در ادامه افزود: «بازگشت به دریای جنوبی چین فرصت خوبی است تا به متحدان و شرکای خود اطمینان دهیم که ما همچنان به آزادی دریا‌ها متعهد هستیم.»

در اوایل ماه فوریه، این واحد تمرینات مشترکی را در منطقه و در کنار یک ناو گروه دیگر به رهبری ناو آمریکایی «نیمیتز» انجام داد.
ارتش آمریکا طی چند سال گذشته در دریای جنوبی چین بسیار فعال بوده و مأموریت‌های هوایی و دریایی متعددی انجام داده است. دریای جنوبی چین، آب‌های مورد مناقشه بین چندین کشور از جمله چین، ویتنام، فیلیپین، مالزی اندونزی و برونئی است.

واشنگتن بار‌ها از فعالیت‌های نظامی خود در این منطقه دفاع کرده و مدعی شده است که این مأموریت‌ها برای محافظت از اصطلاحاً «اصل آزادی دریاها» طراحی شده‌اند.

اقدامات آمریکا در چندین نوبت، از سوی پکن محکوم شده است. زیرا چین اصرار دارد که چنین ماموریت‌هایی فقط باعث ایجاد تنش بیشتر در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار