کارشناس مسئول آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد گفت: دستفروشان در شهر‌های با وضعیت قرمز و نارنجی اجازه فعالیت ندارند.

مریم مرادی کارشناس مسئول آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به بحران کرونا و ازدحام جمعیت در خیابان‌های این شهرستان خطر ابتلای دستفروشان به کرونا بسیار بالا است.

او با بیان اینکه دستفروشان بدون ماسک و دسترسی به مواد ضدعفونی کننده همچنان در خیابان‌ها هستند، افزود: باید به خاطر داشته باشند فعالیت کاری آنها، براساس محدودیت‌های ذکر شده در مصوبات ستاد ملی کرونا است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول اذعان کرد: تمامی دستفروشان باید از وسایل حفاظت فردی (ماسک و دستکش) استفاده کرده و فواصل قرارگیری محل فعالیت آنها، حداقل فاصله ۱ تا ۲ متر باشد و همچنین به جای تبادل وجه نقد از دستگاه‌های کارت خوان استفاه کنند.

مرادی تصریح کرد: ساماندهی دستفروشان و ارائه تسهیلاتی به آنان برای تامین معیشت و کسب و کار توسط شهرداری بهترین راهکار برای جلوگیری از ازدحام در سطح خیابان این شهرستان و کنترل انتشار ویروس کرونا است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.