معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: انتظار از نهاد‌های متولی این است که با توجه به فعال شدن ایست‌کارها، خدمات خود از جمله خدمات بیمه‌ای، آموزشی رایگان را در این مکان‌ها به کارگران واقعی ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه تعداد ۱۲ ایست کار به عنوان کلان پروژه‌ای اجتماعی و یک الگوی ایده‌آل در کشور اواخر سال گذشته در کلانشهر مشهد پیاده‌سازی شده است، گفت: شهرداری فراتر از وظایف قانونی خود به موضوع ساماندهی کارگران ورود پیدا کرده تا این معضل اجتماعی را که زیبنده شهر مقدس مشهد نیست، به خوبی رفع کند.

او افزود : یکی از مناظری که روزانه در سطح شهر شاهد هستیم، حضور افراد در حاشیه برخی معابر و میادین شهر به عنوان کارگر ساختمانی و فصلی است و بی‌شک حضور این افراد در حاشیه معابر در شأن آن‌ها نیست، زیرا برای توزیع کار انضباطی وجود ندارد و از سوی دیگر کارفرمایان نیز از شرایط فعلی ناراضی هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه با توجه به اعزام به کارها، ارائه خدمات رفاهی و توزیع دو نوبت بسته معیشتی بین کارگران ساختمانی بنا بر دستور شهردار این کلانشهر انجام شد، ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه‌ای با استانداری مشهد نیز منعقد شده تا بلافاصله پس از اجرای جایگاه‌های دائمی، کارگران خدمات خود را در این جایگاه ارائه کنند؛ همچنین بر اساس انجام پیگیری‌ها توسط استانداری، تعداد ۱۲ دستگاه اجرایی علاوه بر شهرداری همچنین دو سازمان مردم نهاد باید در این ارتباط به میدان آیند.

او تصریح  کرد: انتظار از نهاد‌های متولی این است که با توجه به فعال شدن ایست‌کارها، خدمات خود را در این ایستگاه‌ها به کارگران واقعی از جمله خدمات بیمه‌ای، آموزشی رایگان، ارائه کنند.

یعقوبی بیان کرد: اپلیکیشن کارگران ساختمانی با همکاری سازمان فاوای شهرداری طراحی شده تا شهروندان بدون حضور در ایست کار‌ها درخواست خود را برای استفاده از کارگران و استاد کاران اعلام کرده و از این طریق نیروی کاری مورد نیاز خود را تأمین کنند.

او با بیان اینکه کارگرانی که در ایست کار‌ها ثبت نام و فرم‌های مربوطه را تکمیل می‌کنند و مورد استعلام قرار می‌گیرند با کارگران حاضر در گذر‌ها که قابل شناسایی نیستند، قابل قیاس نخواهند بود چرا که در صورت وجود اشکال در نحوه فعالیت کارگران دارای پرونده در ایست‌کارها، موارد قابل رصد و پیگیری است، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که ما در بحث ساماندهی کارگران ایجاد کرده‌ایم؛ کارگر واقعی که محتاج کار باشد، بیکار نخواهد ماند و امتیاز بندی آن‌ها بر اساس پارامترها، در میزان دریافت حقوق آن‌ها موثر خواهد بود.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.