بیش از ۷۰ نماینده دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار خاتمه یافتن محاصره یمن شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۷۰ نماینده دموکرات از کنگره آمریکا امروز (چهارشنبه) خواستار اتمام محاصره یمن شدند.

این نمایندگان با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار پایان یافتن محاصره یمن از سوی عربستان سعودی شدند که منجر به کمبود سوخت و غذا در یمن شده است.

این مقام‌های آمریکا نامه خود را پس از گزارش سی‌ان‌ان درباره محاصره یمن و وضعیت موجود در آن نگارش کرده‌اند. در گزارش اخیر این شبکه خبری اعلام شده است که جنگنده‌های عربستان مانع پهلوگیری تانکر‌های نفتی یمن در بندر «الحدیده» می‌شوند.

نهاد‌های حقوق بشری نیز اعلام کردند در یمن سوخت کافی برای کمک رسانی به میلیون‌ها نفر قحطی‌زده وجود ندارد.

قانونگذارانی ازجمله «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، و «جری نادلر» رئیس کمیته قضایی این نهاد، نیز این نامه را امضا کرده‌اند.

در این نامه از بایدن خواسته شده که از «واردات آزادانه اقلام بشردوستانه به یمن» اطمینان حاصل کند.

پیش‌تر جو بایدن در اولین سخنرانی خود درباره سیاست خارجی آمریکا که در مقر وزارت خارجه این کشور در واشنگتن برگزار شد، گفته بود که آمریکا به حمایت از عملیات ائتلاف تحت فرماندهی سعودی در یمن پایان خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا با تاکید بر این‌که جنگ در یمن باید متوقف شود، اعلام کرد که واشنگتن به حمایت از عربستان سعودی و کمک به این کشور برای دفاع از حاکمیت و تمامیت خود ادامه خواهد داد.

از سال ۲۰۱۵ آل سعود و امارات متحده عربی با حمایت آمریکا تحت ائتلافی متجاوز اقدام به آغاز جنگ علیه یمن، فقیرترین کشور عربی کرده‌اند. این تجاوز تاکنون ده‌ها هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است. در این میان، جنبش مردمی انصارالله یمن تنها گروهی است که موفق شده است در مقابل تجاوزگری‌های رژیم سعودی مقاومت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار