سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: اعتمادی که مردم در انتخابات مجلس به لیست شورای وحدت داشتند سرمایه مهمی است و باید با معرفی گزینه درست این دستاورد حفظ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا ترقی نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم به لیست‌های منتصب به شورای وحدت اعتماد کردند و نتیجه این اعتماد، روی کار آمدن مجلسی انقلابی، متخصص و جوان شده است.

او افزود: توصیه ما به نیرو‌های انقلاب این است که افراد از اختلاف‌های درونی خودشان بپرهیزد و بیشتر به تلاش‌ها و فعالیت‌های رقیب اصلی خودشان متوجه کند.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: افراد انقلابی و مجریان انقلابی که تمام وقت خودشان را در فضای رسانه‌ای به تفرقه افکنی و تخریب نیرو‌های درونی جریان انقلاب صرف می‌کنند و در واقع فاقد بصیرت و دوراندیشی هستند.

ترقی بیان کرد: تخریب شورا و اتهام اینکه لیست‌ها از قبل بسته شده اند هم از سوی افرادی مطرح می‌شود که نتوانسته اند حداقل مؤلفه‌های شورای وحدت را کسب کنند و در لیست قرار بگیرند.

مشهد گران اداره می‌شود

او تصریح کرد: ما پس از اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، شروع به انجام مطالعات در همین جهت در حوزه مدیریت شهری کردیم و این موضوع که شهرداری چطور می‌تواند موانع تولید را در مشهد برطرف کند را در دستور کار قرار دادیم.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: شورای سوم در مشهد عملکردی بسیار قابل قبول داشته است به طوری که از لحاظ زیرساختی، برنامه ریزی و حتی چشم انداز بسیار خوب عمل کرده است و ما بقی شورا‌ها در حوزه عملکرد چندان موفق نبوده اند.

ترقی اظهار کرد: در ارزیابی‌ها باید انصاف را در نظر گرفت و از لحاظ عملکرد شورای فعلی بخشی از مسائل مربوط به شهردار است و عملکرد شهردار را نباید به حساب شورا گذشت و درگیری بین شورا و شهردار یکی از چالش‌های این دوره بوده است.

او افزود: ما در عملکرد شخص شهردار نکات بسیاری می‌بینیم از جمله توجه به حاشیه شهر، طرح‌ها و پروژه‌های سنگین که در حال اجرا هستند اگر چه ممکن است راجع به اولویت بندی آن نقد داشته باشیم، اما قابل دفاع و ارزشمند است.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با تقدیر از عملکرد شهردار باید پرسید چرا باید طرح جامع شهر مشهد ۵۰ سال عقب بیفتد، چه کسی مقصر است، چرا طرح‌های تفصیلی که برای بافت پیرامونی حرم تهیه شده هیچ سنخیتی با بافت تاریخی اسلامی حرم مطهر رضوی ندارد.

ترقی بیان کرد: بارگاه مطهر امام رضا علیه السلام باید مرکز توسعه شهر باشد و طرح توسعه شهر به گونه‌ای باشد که حرم مطهر رضوی را به حاشیه نبرد، اما متاسفانه می‌بینیم که توسعه بخشی از شهر متوقف شده، اما نقاط دیگر شهر در حال رشد فزاینده‌ای است و این موضوع نباید حرم مطهر را به حاشیه ببرد.

او تصریح کرد: توسعه شهر باید در جهت خدمت و منافع مردم باشد نه اینکه عده‌ای بروند زمین‌های حاشیه‌ای را با قیمت‌های پایین بخرند و پس از مدتی کوتاه و توسعه شهر به سمت آن قسمت ها، قیمت زمین هایشان چند برابر شود.

نایب رئیس شورای وحدت و ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: درآمد ناپایدار شهرداری بر فروش پروانه‌های ساختمانی استوار است و این موضوع باعث تخطی شهر از مسیر صحیح اقتصادی می‌شود.

ترقی اظهار کرد: شهرداری باید درآمدی پایدار، درست و مشروع داشته باشد بدون اینکه فشاری به مردم وارد کند، در حال حاضر مردم برای پروانه‌های ساختمانی باید هزینه‌های گزاف بپردازد و این موضوع فشار زیادی بر مردم وارد می‌کند و با نظارت درست می‌توان این موارد را کمرنگ‌تر کرد.

انتهای پیام //م. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار