میلاد صدرخانلو دانشآموخته کارآفرینی و رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک پردیس در گفتوگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه چگونه شرکتهای دانش بنیان با کمک کارآفرینی اجتماعی به کسب ثروت میپردازند، اظهار کرد: براساس تعاریف و نظریههای اندیشمندان این حوزه، کارآفرینی اجتماعی دارای سه بعد اصلی شناخت و پیگیری فرصتهای جدید برای خلق ارزش اجتماعی، تعامل مستمر در نوآوری و اصلاح با هدف منفعت جامعه و انجام یک عمل جسورانه بدون پذیرش محدودیتهای منابع موجود در راستای یک هدف اجتماعی خواهد بود.
او افزود: در مورد اینکه چگونه کارآفرینی اجتماعی برای شرکتهای دانش بنیان میتواند منجر به سوددهی شود باید به سه نکته مهم شامل استفاده از فرصت، غلبه بر محدودیت منابع و عمل جسورانه و ریسک پذیری توجه کرد که امروزه اغلب شرکتهای فناور و دانشبنیان به این موارد ذکر شده توجه ویژهای دارند.
صدرخانلو گفت: بنابراین اگر یک مجموعه دانش بنیان و فناور تمام مراحل کارآفرینی اجتماعی را به درستی انجام دهد قطعا نتیجه کارشان کسب ثروت و رونق اقتصادی خواهد بود.
رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک پردیس تصریح کرد:، اما نکته مهم این است که کارآفرینی اجتماعی چگونه منجر به رشد ثروت و رونق اقتصادی خواهد شد. کارآفرینی اجتماعی نتیجه انجام فعالیتها و تحقق مسئولیتهای اجتماعی است که علاوه بر اعتبار و حسن شهرت، افزایش ارتباطات و توسعه شبکه ارتباطی، در نهایت توسعه زیرساختهای لازم برای رسیدن به ثروت را به همراه خواهد داشت.
او بیان کرد: در حقیقت با این ساز و کار است که کارآفرینی اجتماعی به شدت به توسعه زیرساختهای ارتباطی فعالیت شرکتهای دانش بنیان کمک میکند تا از طریق تامین اعتبار به شکوفایی اقتصادی دست پیدا کنند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/