ایرلند شمالی شاهد ششمین شب متوالی از ناآرامی‌ها بود و درگیری‌هایی میان مردم و پلیس این کشور گزارش شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد بخش هایی از شمال ایرلند چهارشنبه شب به وقت محلی شاهد ششمین شب متوالی از ناآرامی‌ها بود و درگیری‌هایی میان پلیس و مردم نیز گزارش شده است.

خشونت و درگیری در ایرلند هفته گذشته به دلیل تنش‌های ناشی از برگزیت و عصبانت رهبران اتحادیه اروپا از عدم رسیدگی به پرونده روسای حزب ملی گرای ایرلند آغاز شد. 

پلیس اعلام کرد: «در منطقه‌ای از شمال ایرلند یک اتوبوس در نشانه اعتراض به این مسائل به آتش کشیده شده است. ویدئو و تصاویر منتشر شده نوجوانانی را اطراف این اتوبوس نشان می‌دهد که خمپاره و بمب‌های دست‌ساز پرت می‌کنند.»

مقامی از ایرلند با محکوم دانستن خشونت‌ها گفت: «تنها راه رسیدگی به اعتراضات، راه صلح و دموکراسی است. اکنون زمان آن رسیده که دولت‌ها و رهبران برای کاهش تنش‌ها اقدام کنند.»

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، نیز گفت: «با دیدن چنین تصاویری از شمال ایرلند بسیار متاثر شدم. تنها راه حل اختلافات برقراری دیالوگ است و خشونت راه به جایی نخواهد برد.»

خشونت‌ها در ایرلند از زمانی آغاز شده که انگلیس درخواست خروج از اتحادیه اروپا و به میان آوردن مرزی میان شمال و جنوب ایرلند را ارائه کرد. عدم وجود مرز میان این دو بخش مسئله کلیدی در صلح میان آن‌ها از سال ۱۹۹۸ برآورد شده است.

ماه گذشته «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در واکنش به درگیری‌های ایرلند شمالی، گفت: «اتحادیه اروپا و انگلیس باید در مسیر حفظ صلح در ایرلند شمالی حرکت کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار