یک جراح و متخصص زنان گفت: توده ۶ کیلوگرمی از شکم خانم ۴۲ ساله در بیمارستان بنت الهدی مشهد با موفقیت خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه توسلی جراح و متخصص زنان از خروج موفقیت آمیز میوم ۶ کیلوگرمی از شکم خانم ۴۲ ساله در بیمارستان بنت الهدی مشهد خبرداد و گفت: بیمار با علائم کم خونی، احساس بزرگی و درد شکم به بیمارستان مراجعه داشته و پس از انجام سونوگرافی و MRI مشخص شد این توده تمامی حفره شکم و لگن را پر کرده است.

او با بیان اینکه ابعاد این توده شکمی ابعادی برابر با یک رحم در ماه نهم بارداری بود، افزود: این بیمار سابقه سه زایمان داشته است.

این جراح و متخصص زنان ادامه داد: عمل جراحی با روش لاپاراتومی صورت گرفت و با وجود به اینکه رحم میوماتوز و پر عروق خونی بزرگ بود، این عمل یک ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید؛ در حال حاضر حال عمومی بیمار مساعد و قابل ترخیص است.


بیشتر بخوانید


توسلی با اشاره به اینکه وجود میوم شایع‌ترین تومور خوش خیم رحم بوده و ۵۰ درصد از بانوان بالای ۳۵ سال به آن مبتلا هستند، بیان کرد: وجود میوم اکثرا بدون علامت بوده و ایجاد بدخیمی در آن نادر است.

او تصریح کرد: میوم گاهی به صورت اتفاقی کشف می‌شود و شایع‌ترین علامت آن خونریزی‌های غیرطبیعی است.

این جراح و متخصص زنان تاکید کرد: در صورت بروز تغییراتی در رشد میوم، خونریزی غیرطبیعی رحمی، کم خونی، درد‌های لگنی و علائم مزاحم، باید فرد به پزشک مراجعه کند تا ارزیابی و معاینه توسط متخصص زنان صورت گرفته و در صورت لزوم عمل جراحی انجام شود.

توسلی اظهار کرد: بر اساس مشکل بیمار نوع عمل جراحی متفاوت است، گاهی اوقات از عمل حذف میوم که اصطلاحا میومکتومی گفته می‌شود، استفاده شده و فقط همان توده خارج می‌شود و گاهی اوقات نیز مجبور به برداشتن رحم (هیسترکتومی) هم می‌شویم.

او افزود: در بیمارستان بنت الهدی عمل‌های انکولوژی زنان، لاپراسکوپی، هیستروسکوپی و جراحی‌های زنان در سطح پیشرفته انجام می‌شود و کادر درمانی و تیم پزشکی این بیمارستان تجربیات خوب و موفقیت آمیزی را پشت سر نهاده‌اند.

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.