سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مشکلات پیش آمده برای تامین و توزیع مرغ مورد نیاز مردم استان برطرف شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مراد سپهوند سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مشکل تامین و توزیع مرغ از اواخر اسفند به دلیل کمبود مرغ در سطح کشتارگاه‌ها و به عنوان یک مشکل سراسری در لرستان نیز به وجود آمد و با افزایش قیمت مواجه شدیم.

سپهوند اظهار داشت: همچنین مرغ به صورت زنده یا در سطح کشتارگاه‌ها، از طریق عمده فروشی یا خرده فروشی‌ها از استان خارج و این موضوع باعث شد مرغ مورد نیاز استان در سطح فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها توزیع نشود و با کمبود مواجه شویم.

او بیان کرد: به همین دلیل دستگاه‌های متولی برای تهیه، تامین و توزیع مرغ، ساز و کاری طراحی کردند که این کالا از مرغداری تا کشتارگاه و سطح خرده فروشی ها، رصد شود و میزان کشتار متناسب با نیاز روزانه ۱۳۰ تن دراستان کنترل شد.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: اکنون روزانه به طور میانگین ۱۵۰ تن مرغ در سطح استان و برخی ایام نیز ۲۰۰ تن برحسب نیاز مردم کشتار می‌شود و مشکلی در راستای مرغ مورد نیاز مردم نداریم.

سپهوند تاکید کرد: برخی استان‌ها همچنان مشکلاتی در راستای تامین و توزیع مرغ مورد نیاز مردم دارند و در صورت حل نشدن این مشکل کشوری، احتمال بروز دوباره مشکل در بازار مرغ لرستان وجود دارد.

او اظهار داشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ در لرستان ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای خریداران خرده فروشی‌ها است و تا زمان ثبات کامل بازار، سهمیه مرغ به فروشندگان متخلف داده نمی‌شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی فروشندگان مبنی بر گرانفروشی، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه و احتکار مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان با متخلفان واحد‌های صنفی برخورد شود.

اکنون ۵۳ هزار واحد صنفی در لرستان فعالیت دارد که سهم شهرستان خرم‌آباد از این تعداد ۱۷ هزار واحد است.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.