فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه وضعیت شهرستان به لحاظ ویروس کرونا، فوق العاده وخیم و خطرناک است، گفت: شهر باید به حالت نیمه تعطیل در آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامیل کریمیان فرماندار ویژه سقز در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش بستری‌ها و روند مبتلا شدن مردم به بیماری کرونا، اظهار داشت: افزایش بستری‌ها و مبتلایان بر اساس بررسی کادر بهداشت و درمان و متخصصان حوزه درمان ناشی از ادامه برگزاری تجمع‌ها از جمله، مراسم‌های عروسی و مجلس ختم و عدم رعایت پروتکل‌ها بوده است.

او تاکید کرد: بخشی از مردم به دلیل بسته شدن تالار‌های شهر در خانه باغ‌ها اقدام به برگزاری مراسم عروسی می‌کنند و در صورتی که این موارد گزارش شود، با صاحب مراسم و خانه باغ برخورد جدی و مکان به مدت ۶ ماه بسته می‌شود.

فرماندار ویژه سقز یاد آور شد: فردی که در یکی از روستاها، اقدام به برگزاری مراسم عروسی کرده بود به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شده است.

رییس ستاد بحران سقز با بیان اینکه، با جان و زندگی مردم نمی‌توان بازی کرد، هشدار داد: کم کاری و سهل انگاری از هیچکدام از مسوولان قابل قبول نیست.

کریمیان از اصحاب رسانه خواست تا کماکان مردم را به رعایت پروتکل‌ها به ویژه زدن ماسک دعوت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و رمان سقز هم با اشاره به افزایش بیماران بستری و بدحال اظهار داشت: به دلیل وخیم بودن حال تعدادی از بیماران جرات نمی‌کنیم آنان را ترخیص کنیم.

انور بهرامی با اشاره به اینکه در این پیک از کرونا، درگیری تنفسی بیمار بسیار بالاست و نیاز به اکسیژن زیاد دارد، افزود: تستینگ‌ها در سقز افزایش یافته است.

در پایان این جلسه محدودیت‌های کرونایی مصوب و اعلام شد و از امروز اعمال می‌شود، این محدودیت‌ها شامل، محدودیت‌های ترافیکی برای ورود به مرکز شهر توسط پلیس راهور و شهرداری اعمال می‌شود، فعالیت در ادارات عمومی غیرخدمات رسان به صورت حضور یک سوم خواهد بود و حضور در ادارات خدمات رسان و بانک‌ها به صورت یک دوم خواهد بود.

همچنین اتاق اصناف و اداره صمت در ارتباط با تعطیلی مراکز غیر ضرور از جمله شهربازی ها، چایخانه‌ها، قهوه خانه ها، تالارها، آژانس‌های مشاور املاک، کافی شاپ ها، آرایشگاه‌ها و تعطیلی پاساژ‌های سرپوشیده، اقدام و اطلاع رسانی لازم انجام دهند.

در‌های آرامستان‌ها بسته می‌شود، تمام باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی بخش خصوصی و دولتی مرتبط با تمام ادارات به مدت ۲ هفته تعطیل می‌شوند، مراکز غذایی و رستوران‌ها فقط به صورت بیرون بر خدمات ارائه دهند و تمام مراکز تفریحی داخل شهر‌های سقز، صاحب و سنته، بوستان ها، پارک ها، مسیر‌های بلوار ارتش و بلوار میدان مکریان به سمت پلیس راه کماکان مسدود می‌شوند.

برگزاری مراسم عزا و عروسی در روستاها، ممنوع و در وهله اول برای دهیار، شورا و بخشدار و در مرحله دوم برای برگزار کنندگان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد، ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیر بومی به سقز، ممنوع است و اتوبوس‌های خط واحد به مدت دو هفته با یک سوم ظرفیت فعالیت کنند.

تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در سطح شهر ممنوع است، نماز جمعه، مساجد، نماز‌های جماعت روزانه و مراسم‌های آیینی و مذهبی تعطیل است، بخش اداری و آموزشی مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزشی و حوزه‌های علمیه شهر و روستا تعطیل است و کارگروه نظارت و بازرسی در این مدت، فعالیت‌ها را تشدید کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.