مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از راه اندازی ستاد اطعام مهدوی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد  مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:ستاد اطعام مهدوی  فعالیت خود را در استان آغاز کرده است.

الهی راد به برنامه‌های این ستاد اشاره کرد وافزود: این ستاد با هدف اجرای رزمایش مواسات و همدلی و اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز کرده است.

او بیان کرد: در حال حاضر ۷۲ آشپزخانه مهدوی در حال آماده سازی است تا پخت غذای گرم و توزیع آن بین خانواده‌های نیازمند را در ماه مبارک رمضان داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در رزمایش مواسات و همدلی طی سال ۹۹ عنوان کرد: در حوزه مواسات در سال گذشته ۶۴۰ هزار پرس غذای گرم و ۸۵ هزار بسته غذایی بین نیازمندان آسیب دیده از کرونا و نیازمندان تحت حمایت این نهاد توزیع شد.

او  در ادامه از افزایش دو برابری مراکز نیکوکاری طی سال گذشته خبر داد و افزود: ما طی سال گذشته ۷۰ مرکز نیکوکاری فعال داشتیم که هم اکنون به ۱۴۴ مرکز افزایش یافته است

او با اشاره به موضوع برون‌سپاری خدمات مددکاری این نهاد گفت: گام نخست طرح برون‌سپاری بخشی از خدمات امداد به امور مددکاری مراکز نیکوکاری در جهت مردمی شدن خدمات هم اکنون در حال اجرا است.

الهی راد یاد آور شد: پارسال بیش از ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی در بخش‌های مسکن، تحصیلی، جهیزیه، درمانی و اشتغال از محل منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به نیازمندان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در خصوص برنامه‌های جدید زکات نیز گفت: با همکاری ائمه جمعه امیدواریم امسال اقدامات قابل توجهی  انجام شود و هم اکنون در حال برنامه ریزی در جهت جمع آوری زکات فطریه هستیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.