امام جمعه رودبارجنوب:

سند ۲۵ ساله ایران و چین سبب تقویت زیر ساخت‌های کشور می‌شود

امام جمعه رودبارجنوب گفت: سند ۲۵ ساله همکاری بین ایران و چین بر اساس منافع مشترک بین دو کشور منعقد شده و سبب تقویت زیر ساخت‌های کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام عباس گروهی امام جمعه رودبارجنوب در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اعلام اینکه هم اکنون در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کشاورزان تمام دارایی خود را در زمین‌های کشاورزی خرج کردند، پس مسئولان باید پای کار باشند و نسبت به حمل و نقل و قیمت محصولات کشاورزی اقدامات لازم را به کار ببرند تا مردم دچار ضرر نشوند، هر چند در مسئله پیاز و سیب زمینی کاری برای کشاورزان انجام نشد.

او به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در این ماه مبارک باید از خدا بخواهیم توفیق روزه داری و تلاوت قرآن را نصیب ما کند.

حجت الاسلام گروهی با اعلام اینکه قرائت قرآن کفاره گناهان است و مانع آتش جهنم می‌شود، تصریح کرد: بر اساس احادیث و روایات اهل بیت (علیهم السلام) اگر کسی می‌خواهد با خدا حرف بزند و از حرف زدن با او لذت ببرد به تلاوت قرآن روی بیاورد.

او بیان کرد: بر اساس آیات قرآن، افرادی که در کنار تلاوت قرآن و عمل به آن، در راه خدا انفاق می‌کنند و نماز را به پا می‌دارند، این‌ها معامله با خداوند است و در حقیقت، تجارتی پر سود است که ذره‌ای ضرر در آن وجود ندارد.

امام جمعه رودبار جنوب گفت: در آیات قرآن، چندین جا تلاوت قرآن، همراه با اقامه نماز آمده که نشان از اهمیت این دو موضوع در کنار هم است.

حجت الاسلام گروهی افزود: قرآن قلب و روح انسان را زنده و شاداب می‌کند و جلوی ارتکاب گناه و معصیت را می‌گیرد.

او در بخش دیگری از سخنانش به رابطه با آمریکا اشاره کرد و گفت: به این دلیل ما با آمریکا رابطه سیاسی نداریم؛ چون که آن‌ها هدفشان تسلط بر ملت ماست و در حقیقت، خوی استکباری آمریکا به دنبال سلطه بر مظلومان است.

حجت الاسلام گروهی افزود: در زمان خود دیدیم که آمریکا با برجام چه کرد و چطور با قلدری به تعهدات خود عمل نکرد و در آخر تعهد خود را رها کرد.

او تصریح کرد: هر مظلومی در هر نقطه‌ای از عالم از ما درخواست کمک کند، ما او را یاری خواهیم کرد.

امام جمعه رودبارجنوب به سند ۲۵ ساله همکاری بین ایران و چین اشاره و بیان کرد: سند ۲۵ ساله همکاری بین ایران و چین بر اساس منافع مشترک بین دو کشور منعقد شده و سبب تقویت زیر ساخت‌های کشور ما می‌شود که امروز این همکاری سبب ناراحتی کشور‌های مستکبر غربی، ضد انقلاب و سلطنت طلبان شده است.

حجت الاسلام گروهی با اشاره به اینکه رابطه ایران با چین در طول تاریخ تنگاتنگ بوده است، افزود: مستکبران غربی از این ناراحت هستند که چین قدرت دوم اقتصاد دنیا است و قدرت پوشالی آمریکا در حال فرو پاشی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.