فرماندار مهاباد با هدف بررسی مشکلات و کمبود‌های بخش‌های کرونایی از مراکز درمانی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، دیروز فرماندار مهاباد به همراه مدیر شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسئولان از بیمارستان امام خمینی (ره)، مرکز ۱۶ ساعته و بیمارستان موقت این شهرستان بازدید و از نزدیک مشکلات این مراکز را بررسی کردند.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد گفت: افزایش تعداد بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری کرونا در مهاباد موجب شد وضعیت این شهرستان از حالت زرد به قرمز تغییر پیدا کند.

او با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌های درمانی بیمارستان ها، درمان بیماران و ایجاد امکانات مورد نیاز، اکسیژن رسانی و تامین دارو و تخت از وظایف اصلی مسئولان است، افزود: هدف از این بازدید بررسی مشکلات و کمبود‌های بخش‌های کرونایی است تا در صورت لزوم برای تهیه تجهیزات ضروری اقدامات لازم صورت گیرد.

خدرلو ادامه داد: مهاباد در وضعیت قرمز است و برای قطع زنجیره کرونا ویروس و حفاظت از سلامت شهروندان محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان اعمال خواهد شد.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: واکسن مطالبه عمومی است، اما تا زمانی که واکسیناسیون انجام شود باید خودمراقبتی داشته باشیم و اصول اولیه بهداشتی را رعایت کنیم.

بر اساس بررسی‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ۴ تا ۹ فروردین ۱۴۰۰، به طور متوسط ۴ فوتی با تست مثبت و ۶ فوتی با تست منفی در استان داشتیم به بیان دیگر به طور متوسط روزانه ۱۰ نفر با سندرم حاد تنفسی در استان فوت شدند؛ این تعداد در هفته جاری به ۱۳ نفر رسیده است و تعداد افراد فوت شده افزایش می‌یابد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، فاصله بستری تا بخش مراقبت‌های ویژه و فوت شدن در استان به سه روز کاهش یافته است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.