معاون اول رئیس جمهور افغانستان گفت: حکومت آماده است برای رسیدن به صلح امتیاز بدهد، اما نمی گذارد که قانون اساسی زیر پا شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که دولت برای شرکت در نشست ترکیه آماده است و نمی‌خواهد سد راه صلح قرار گیرد.

وی اظهار داشت: «ما آماده قربانی و مصالحه هستیم، اما ما نمی‌خواهیم قانون اساسی افغانستان و جمهوری اسلامی بز قربانی یک روند صلح نافرجام شود.»

معاون اول رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که دولت افغانستان نمی تواند سد راه تصمیم آمریکا رای خروج نیروهایش از افغانستان شود، اما خروج مسئولانه این نیروها از افغانستان را حق مردم می‌داند.

صالح گفت: «اما اگر بگوییم که سرنوشت یک کشور معلق به حضور و یا عدم حضور چند هزار نیروی خارجی است در حقیقت ساده ساختن یک موضوع مغلق و پیچیده زمان ماست. خروج مسئولانه از افغانستان حق مردم است که از جامعه جهانی بپرسند.»

وی از آمادگی ها برای شرکت در نشست ترکیه خبر داد اما تاکید کرد که تنها زیر فشار قرار دادن طرف دولت افغانستان نمی‌تواند برای رسیدن به یک توافق مفید باشد.

وی افزود: «ما به ترکیه با صداقت، جدیت و باور برای آوردن صلح می رویم؛ ما نمی خواهیم سد راه صلح قرار بگیریم ما آماده هستیم که امتیاز بدهیم اما ما آماده نیستیم که قانون اساسی افغانستان را از بین ببریم و روی آن پا بگذاریم.»

گفتنی است که ترکیه به زودی میزبان یک نشست درباره صلح افغانستان خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.