معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ سرنشین شناور صیادی "یگدار" در آب‌های سواحل چابهار با تلاش نیرو‌های امدادی بندر نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سیدحسن ابراهیمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  گفت: در یک عملیات جست و جو و نجات دریایی با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار، ۶ سرنشین یک شناور صیادی که به علت نقص فنی و آبگرفتگی شناور دچار مشکل شده بودند، نجات یافتند.

او افزود: این قایق که عازم صیدگاه در آب‌های شرقی سواحل استان (شمال دریای عمان) شده بود، در مسیر برگشت به ساحل، به دلیل فرسودگی شناور، دچار نقص فنی و آبگرفتگی شد که پس از اعلام حالت اضطرار به مرکز MRCC، تیم جست و جو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان در قالب شناور "ناجی۵" و همیار ناجی، طی عملیاتی ۱۰ ساعته تمامی سرنشینان این شناور را در سلامت کامل به اسکله رمین انتقال دادند.

ابراهیمی عنوان کرد: برای کاهش خطرات دریایی لازم است دریانوردان قبل از اعزام به دریا از وضعیت جوی و سالم بودن شناور خود اطلاع پیدا کنند.

او یادآور شد: شماره مستقیم ۱۵۵۰ مرکز جست و جو و نجات دریایی (MRCC) و کانال ۱۶ دستگاه VHF به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اعلام حوادث دریایی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار