رئیس حراست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: تشدید اقدامات و تجهیزات حفاظتی و امنیتی در پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا دستور، رئیس حراست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در اولین جلسه کمیته راهبری حفاظت الکترونیک اداره‌کل میراث‌فرهنگی اردبیل گفت: استانداردسازی پروژه‌های حفاظت الکترونیک امسال یکی از مهمترین اولویت‌ها به شمار می‌رود که در این راستا تمهیدات اساسی اتخاذ شده است.

او افزود: نظارت یکپارچه و استانداردسازی پروژه‌های حفاظت الکترونیک با استفاده بهینه از اعتبارات تخصیص یافته امسال عملیاتی خواهد شد.

رئیس حراست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تشدید اقدامات حفاظتی در پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را در اولویت برنامه‌های سال جدید برشمرد و بیان کرد: در این زمینه مقرر است تا در مناطق فاقد دوربین مداربسته با اعتبارات مصوب دوربین خریداری و نصب شود که در این زمینه مشاوران طرح ایده‌های خود را مطرح کرده‌اند و با بررسی‌های لازم این امر انجام می‌شود.

دستور ادامه داد: ارتقای حفاظت پیرامونی پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین نیز در محوطه‌هایی که نیاز به تقویت دارند، با اعتبارات مورد نیاز تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال محقق خواهد شد تا دغدغه‌ای در این حوزه نداشته و بتوانیم به نحوی شایسته از این میراث جهانی حفاظت کنیم.

او از پایش تصویری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیل به صورت اتاق مانیتورینگ خبر داد و گفت: با بودجه اختصاص یافته، این مهم انجام خواهد شد.

رئیس حراست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل عنوان کرد: رفع نواقصات حفاظتی در پایگاه شیخ صفی‌الدین، موزه مردم‌شناسی، موزه باستان‌شناسی و موزه صنایع‌دستی نیز امروز جزو برنامه‌ها قرار گرفته تا در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.