مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: درخواست بازنشستگی یک هزار و ۷۸۳ کارگر این استان در مشاغل سخت و زیان‌آور سال گذشته تایید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدید نظر بررسی شود.

او اظهار کرد: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور در سال ۹۹، کمیته بدوی با تشکیل ۳۶ نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل ۱۳ نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.

آشتاب ادامه داد: از تعداد ۲ هزار و ۳۴۸ درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده بود، یکهزار و ۷۸۳ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام‌های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.

او با بیان اینکه اعضای کمیته‌های استانی از نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و تشکل کارگران و کارفرمایان استان تشکیل شده اند گفت: با توجه به شیوع کرونا، کارگران می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به سامانه سخت و زیان آور به نشانی اینترنتی SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

آشتاب تصریح کرد: بنابر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که تنشی بلاتر از ظرفیت طبیعی بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر داده می‌شود.

آشتاب همچنین با اشاره به شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا گفت: کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه‌های مرتبط به خصوص ضد عفونی کردن مرتب واحد‌های خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

حدود ۳۰ هزار نفر در تعاونی‌های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده نیز در این استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.