به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فورد در یک بولتن خدماتی گفت که به دلیل بروز یک اشکال نرم افزاری، باتریهای ۱۲ ولتی موجود در برخی از مدلهای Mach-Es در حال خراب کردن خودرو هستند. برخی از دارندگان Mach-E گزارش دادهاند که باتریهای ۱۲ ولتی در وسایل نقلیه آنها پس از اتصال به برق از بین رفته است و از کارکرد این اتومبیل جلوگیری میکند.
خودروهای Mach-Es آسیب دیده قبل از ۳ فوریه تولید شدهاند و دارندگان وسایل نقلیه آسیب دیده میتوانند در نمایندگی این مشکل را حل کنند.
برخی از دارندگان خودروهای الکتریکی فورد موستانگ ماچ-ای ۲۰۲۱ پس از شارژ کردن، وسایل نقلیه خود را از برق جدا کردهاند تا از بین نروند.
گزارش اولین خرابی باتری توسط The Verge صورت گرفت، زیرا مالکان شروع به یادآوری این مشکل در انجمنهای آنلاین کرده بودند. دلیل نیاز یک وسیله نقلیه الکتریکی به باتری ۱۲ ولتی این است که باتری ولتاژ بالا، باتری برق موتورهای الکتریکی را تأمین میکند و باتری ۱۲ ولتی بسیاری از قسمتهای ولتاژ پایین ماشین را تأمین میکند. وقتی باتری ۱۲ ولتی از بین میرود، ماشین نمیتواند راه اندازی شود.
در این بیانیه، فورد مشخص نکرده که چه تعداد Mach-Es تحت تأثیر اشکال نرم افزاری قرار گرفتهاند، اما فقط خودروهایی که قبل از ۳ فوریه تولید شدهاند، دچار اشکال هستند. مالکان Mach-Es آسیب دیده مجبورند اتومبیلهای خود را به نمایندگی برسانند تا مشکل حل شود.
Verge گزارش داد که باتری ۱۲ ولت در Mach-E در پشت صندوق عقب قرار دارد و برای دسترسی به آن باید کاپوت را باز کنید. در سه ماهه اول امسال، فورد ۶، ۶۱۴ دستگاه Mach-E از جمله ۲۳۸ دستگاه در ژانویه فروخته است.
انتهای پیام/