به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جایزه بازیهای جدی ۱۴۰۰ طبق روال چهار دوره گذشته در سه بخش اصلی جشنواره، هکاتون و سمپوزیوم برگزار میشود و همچنان علاوه بر بازیهای دیجیتال، حامی سایر سرگرمیهای جدی همچون بازیهای رومیزی یا شبیهسازها نیز خواهد بود. یکی از نکات مهم این رویداد در سال ۱۴۰۰، تغییر زمان برگزاری آن است. با توجه به پایان سال میلادی و تداخل آن با تاریخ برگزاری رویداد در دیماه و همچنین مشکل در برقراری ارتباط و مشارکت سخنرانهای خارجی، دبیرخانه جایزه بازیهای جدی تصمیم دارد برخلاف دو دوره گذشته و با تداوم سنت برگزاری DGRC، سیگپ ۲۰۲۱ را در هفته اول آذر برگزار کند.
پنجمین دوره جایزه بازیهای جدی در بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۰ نیز میزبان آثار تولید شده در این زمینه است. صاحبان اثر میتوانند بازی خود را (نسخه جدید یک بازی یا نسخه بهروزرسانی شده بازی در دورههای قبل جشنواره) برای دبیرخانه جایزه ارسال کنند. بخش هکاتون بازیهای جدی ۱۴۰۰ نیز همچون سال گذشته شاهد رقابت سهروزه در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان خواهد بود و موضوع هکاتون و نهاد حامی آن متعاقبا اعلام میشود.
بخش سمپوزیوم بینالمللی بازیهای جدی ۱۴۰۰ امسال نیز پذیرای مقالات تخصصی انگلیسی است و مقالات پذیرفته شده بعد از دریافت مجوز همچون دورههای گذشته، برای نمایهسازی به پایگاه استنادی IEEE Xplore ارسال خواهند شد. همچنین با توجه به اهمیت موضوع روش تحقیق و تجاریسازی بازیهای جدی، این موضوع از اولویتهای دبیرخانه برای دریافت مقالات بوده و جایزه ویژهای برای این موضوع در نظر خواهد گرفت. لازم به تاکید است که در صورت تداوم شرایط کرونا در کشور همچون سال گذشته برگزاری این رویداد بهصورت آنلاین قابل تصور خواهد بود.
بر این اساس دبیرخانه جایزه بازیهای جدی از تمامی بازیسازان و بازیپژوهان علاقهمند به تولید و مطالعه در حوزه سرگرمیهای جدی دعوت به عمل میآورد تا با آمادهسازی آثار خود برای ارسال به رویداد، به این جمع بزرگ بپیوندند و بهعنوان عضوی از این شبکه همکاری در تولید مقالات، بازیها و به اشتراکگذاری تجربیات مشارکت کنند. لازم به ذکر است تاریخهای دقیق ارسال آثار، ثبتنام، برگزاری و لینکهای ثبتنام در هر یک از سه بخش رویداد نیز در آینده اعلام خواهد شد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/