مدیر عامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: میزان بارش در استان کرمانشاه از ابتدای سال آبی (پاییز ۹۹) تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، درویشی با بیان اینکه میانگین بارش در استان از ابتدای سال آبی (پاییز ۹۹) تاکنون ۲۹۷ میلی متر بوده است گفت: میزان بارش پارسال در همین مدت ۳۹۸ میلی متر بود.

او  با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی آب ذخیره شده در سد‌های استان به علت کاهش بارندگی بیان کرد: از مجموع یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب حجم مخازن ۱۲ سد موجود در استان، هم اکنون ۹۸۷ میلیون متر مکعب (معادل ۷۳ درصد)، آب در پشت سد‌های استان ذخیره شده است.

او گفت: علاوه بر مشکل کمبود بارش‌ها، کشت‌های مانند برنج و برداشت بی رویه آب‌های زیر زمینی موجب خسارات شدید به آبخوان‌ها شده است.

درویشی ادامه داد: برای کشت هر هکتار برنج در استان ۲۴ هزار متر مکعب آب مصرف می‌شود که علاوه بر خسارت به سفره‌های آب زیرزمینی حق آبه زیست محیطی را نیز با خطر جدی مواجه کرده است.

او  گفت: کشت برنج در استان‌های شمالی با میانگین بارش ۹۰۰ میلیمتر توصیه شده است و در استان ما به لحاظ شرایط منابع آبی و تبخیر بالای آب این کشت مناسب نیست.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.