معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: ضروری است تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از ۱۹ فروردین به مدت دو ماه با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر زاغیان معاون مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان در جمع خبرنگاران درمورد مشمولان مالیات بر خانه‌های خالی گفت: واحد‌های مسکونی واقع در شهر‌های با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور (موضوع تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر این قانون) به‌عنوان «واحد خالی» شناسایی می‌شوند، از سال دوم به بعد مشمول مالیات معادل مالیات بر اجاره هستند.

او افزود: مالکانی که دارای دو ملک در قالب یک ملک اصلی در شهر‌های ساکن و ملک دیگر در قالب اسکان فرعی در شهر‌های مجاور و شهرستان‌های محل تولد هستند، مشمول مالیات نمی‌شوند.

زاغیان بیان کرد: بقیه املاک هم در صورت خالی بودن از سکنه و به مستاجر تعلق نگرفته باشد مشمول مالیات است و با شناسایی املاک خالی از سکنه که تعداد این واحد‌های مسکونی قابل ملاحظه و انباشته شده است به چرخه اسکان برگردانده می‌شود.

معاون مسکن وساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، ثبت املاک تحت تملک سرپرستان خانوار را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir الزامی دانست و گفت: با اجرای «ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم» مصوب ۵ آذر سال گذشته مجلس شورای اسلامی، ضرورت دارد تمامی مالکان و سرپرستان خانوار، املاک تحت تملک و محل اقامت خانوار خود را از ۱۹ فروردین به مدت دو ماه با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.