مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر، جوانان حضور فعال و تاثیرگذار خود را در عرصه‌های هنری به نسل گذشته نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ملی موسیقی جوان و جشنواره هنر‌های تجسمی از استان خراسان رضوی گفت: فرهنگ و هنر در خراسان رضوی، مدیون پیشکسوتانی است که جزء مفاخر این کشورند، اما اکنون مفتخر به جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ است که راه پیشکسوتان را تاثیرگذارتر ادامه می‌دهند.

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جوانان افزود: حضور و فکر موثر جوانان در همه عرصه ها، صدق کلام مقام معظم رهبری است. این حضور به همگان پیام می‌دهد، ایران اسلامی با جوانان زنده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بهترین شاهد بر بالندگی و پویایی نسل جوان، حضور امیدآفرینانه جوانان در همه عرصه هاست.


بیشتربخوانید



او با اشاره به پیشرو بودن نسل جوان تصریح کرد: در کمتر کشوری دیده می‌شود که نسل جوان پیشرو و پیشگام باشند، در همه کشور‌ها نهاد‌های مدنی و پیشکسوتان، پیشرو هستند، اما در کشور ما این نسل جوان است که پیشرو و تاثیرگذار است. این الهام بخشی ایران اسلامی است که قدرت عقلانیت و تفکر را به رسمیت شناخته است.

مروارید با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در موسیقی و هنر‌های تجسمی بیان کرد: کاروان فرهنگ و هنر به راه خود ادامه می‌دهد، این وظیفه مدیران را سنگین‌تر می‌کند و باید ضمن ایجاد زیر ساخت‌ها و بستر لازم، پاسخگوی حرکت نو و با طراوت جوانان باشند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ و لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد: در فضا‌های موجود انتخاباتی و فضای مجازی، دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی مردم مطرح می‌شود، اما کمتر به مطالبات فرهنگی پرداخته می‌شود، این مشارکت جوانان را می‌طلبد که از هویت فرهنگی و هنری خودشان دفاع کنند و بستر انتخابات را به سمت پاسخگویی به مطالبات فرهنگی ببرند. امیدوارم انتخابات ۱۴۰۰، یک انتخابات فرهنگی باشد، و کسی انتخاب شود که مطالبات فرهنگی را به شکل جدی پیگیری کند.

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی با حمایت دفتر موسیقیِ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.