بالاترین سطح مشارکت بانکی در طرح‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: در طول سال‌های گذشته بالاترین سطح مشارکت بانکی در تامین تسهیلات طرح‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی استان را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در اولین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: طرح‌های موثر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تحرک بخشی به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال نقش اساسی داشته و اجرای طرح حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری موجب مهاجرت معکوس به این مناطق شده است.

او با بیان اینکه تامین تسهیلات طرح‌های اقتصادی از اولویت‌های استان برای حمایت از سرمایه گذاری است افزود: با همکاری مناسب بانک‌ها امروز شاهد به بهره برداری رسیدن طرح‌های مهم اقتصادی، تولیدی و زیر ساختی هستیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر بالاترین سطح مشارکت بانک‌ها در استان اردبیل تصریح کرد: ۲۰درصد تسهیلات گلخانه‌ای کل کشور از سوی بانک کشاورزی در استان اردبیل جذب و پرداخت شده و امروز شاهد تحول گسترده در سطح اراضی گلخانه‌ای هستیم.

بهنام جو گفت: با موافقت صورت گرفته با معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با مشارکت بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و بانک کشاورزی، با تامین تسهیلات ۹۰ میلیارد تومانی، ۳۶ طرح سردخانه در استان تکمیل و نیاز سردخانه‌ای محصولات کشاورزی را به صورت کامل پوشش خواهد داد.

او ادامه داد: آموزش و جذب دانشجو بر اساس ظرفیت‌های بازار کار و توجه به مهارت و نیروی کار در ۴ سال آینده باید بیش از پیش مورد توجه سیستم آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

در این جلسه معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: منابع لازم برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان اردبیل توسط صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون تامین و پرداخت می‌شود.

عیسی منصوری اظهار کرد: استان اردبیل یک نمونه موفق در اجرای موثر طرح‌های حمایت از ایجاد و تثبیت اشتغال و جذب به موقع تسهیلات در کشور است.

گفتنی است جلسه کارگروه استان با حضور معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاونین بانک توسعه تعاون کشور و مسئولین استانی در محل استانداری اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.