برگزاری رویداد‌های فرهنگی لازمه شهر‌های مبتنی بر گردشگری است

عضو شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط گفت: یزد با برگزاری رویداد‌های فرهنگی بزرگ، جهانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با تقدیر از برگزاری شایسته جشنواره فیلم ساباط گفت: بافت قدیم یزد ثبت جهانی شد، اما به همان اندازه که این موضوع، فرصت است می‌تواند فریب هم باشد. به این معنا که اگر به اینکه چه باید کرد کمتر فکر شود، دچار عقب‌ماندگی خواهیم شد.

او از برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری به عنوان اتفاقات مشابه در شهر‌های ثبت شده در فهرست میراث یونسکو یاد کرد و افزود: در شهر‌هایی که پیشرفت آن‌ها مبتنی بر گردشگری است این رویداد‌ها رخ داده است تا بتوانند تاریخ کهن خود را زنده نگه دارند. شهر‌های زیادی در دنیا وجود دارد که آن‌ها را به واسطه رویداد‌های هنری، فرهنگی و سینمایی آن می‌شناسیم.

یزد در برگزاری رویداد‌های فرهنگی هنری از شهر‌های بزرگ عقب مانده است

احمد پهلوانیان با اظهار تاسف از عقب ماندگی یزد در زمینه برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری از بسیاری از شهر‌های بزرگ کشور و دنیا اذعان کرد: شوربختانه باید اعتراف کنم که در این زمینه بسیار عقب هستیم و کم کار کرده‌ایم، اما جای خوشبختی دارد که این جشنواره می‌تواند یک رویداد استانی، ملی و بین المللی را رقم بزند و به نام یزد ثبت کند.

او با اشاره به اینکه جشنواره ساباط علاوه بر نیاز به حمایت و همراهی به دیدگاه‌های بلند نیازمند است گفت: جای تأسف است که دیدگاه فرهنگی و هنری در استان یزد در مقایسه با استان‌های مجاور بسیار ضعیف است به طوری که برای جا افتادن این مطلب که تولید یک اثر سینمایی و یا یک سریال امری ضروری است، تلاش زیادی باید کرد.

یزد با برگزاری رویداد‌های فرهنگی، جهانی خواهد شد نه با شعار

پهلوانیان با اشاره به دیدگاه بسیار خوب شورای پنجم شهر یزد در حوزه فرهنگ و هنر، اظهار داشت: شاید نیاز باشد تا دیگر مسئولان نیز این نگاه را در خود تقویت کنند و بدانند که یزد با رویداد‌های جهانی مانند همین جشنواره، جهانی خواهد شد نه با شعار. از همه مسئولین به عنوان یک شهروند می‌خواهم که با هم افزایی و همکاری رویداد‌های فرهنگی و هنری بیشتری را رقم بزنند. امیدوارم این جشنواره همچنان پر رونق‌تر و با نشاط‌تر به پیش رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.