مناطق ویژه اقتصادی براساس مجلس شورای اسلامی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، نادر ثناگو مطلق، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه این معافیت موجب رونق سرمایه گذاری در مناطق ویژه می‌شود، گفت: با توجه به مفاد بند چهار ماده ٥٢ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ٨٧ و تمدید آن در سال ٩٩ توسط مجلس شورای اسلامی مناطق ویژه اقتصادی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

او افزود: لازم به ذکر است که مطابق بند (ت) از تبصره ٦ قانون بودجه ١٤٠٠ تنها مناطق آزاد تجاری - صنعتی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

ثناگو مطلق خاطر گفت: بر همین اساس مناطق ویژه اقتصادی کشور از جمله پیام کماکان ازشمول مالیات بر ارزش افزوده مستثنی هستند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مزیت‌های معافیت از مالیات بر ارزش افزوده، افزود: با بهره مندی از این معافیت، قیمت تمام شده کالا برای کالا‌های صادرات محور و خدمات کاهش و قابلیت رقابت با کالا‌های خارجی نیز افزایش می‌یابد.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: با اجرایی شدن این مصوبه در کنار فعالیت‌های زیر ساختی که هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پیام به صورت جدی در حال انجام است می‌توان شاهد حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران که موجب رونق تولید و اشتغال هر چه بیشتر می‌شود باشیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.