استاندار هرمزگان:

سیل زدگان روستا‌های زاچ و داربست تا شهریورماه امسال خانه دار می‌شوند

فریدون همتی گفت: شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی برای اسکان سیل زدگان روستا‌های زاچ و داربست حداکثر تا شهریور ماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست بررسی روند پیشرفت عملیات اجرایی شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: کار ساخت این شهرک مسکونی حداکثر تا شهریورماه امسال به پایان می رسد و ۱۵۴ خانوار سیل زده روستاهای زاچ و داربست خانه دار خواهند شد.

همتی افزود:ساخت ۱۵۴ واحد مسکونی برای سیل زدگان روستا‌های زاچ و داربست بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری هرمزگان، خیران و نیروی دریایی سپاه در حال انجام است.

او با اشاره به تخصیص تسهیلات بانکی و بلاعوض تا سقف ۸۰ میلیون تومان به هر یک از واحد‌های مسکونی، گفت: مابقی هزینه تمام شده برای ساخت این منازل را نیز خیران تقبل کرده اند و نیروی دریایی سپاه هم با استفاده از ادوات و ماشین آلاتی که در اختیار دارد، اجرای این پروژه را با کمک گروه‌های جهادی و مردم منطقه بر عهده گرفته است.


بیشتر بخوانید


استاندار هرمزگان افزود: اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک شامل احداث خط انتقال آب، ایستگاه پمپاژ، احداث راه دسترسی به مرکز شهرستان و احداث شبکه انتقال برق بیش از ۷۰ میلیارد تومان است که از محل منابع دولتی تامین می‌شود.

همتی افزود: کار ساخت سیل بند برای پیشگیری از خطر وقوع سیل در محدوده این شهرک مسکونی نیز بر عهده نیروی دریایی سپاه است.

او گفت: جاده دسترسی به محل احداث دکل مخابراتی روستا‌های زاچ و داربست نیز در حال ساخت است و این دکل مخابراتی در آینده ای نزدیک نصب و مشکل آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه رفع می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار