معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت:نظارت بر بازار در ماه رمضان تشدید می‌شود و در تامین اقلام مورد نیاز مردم مشکلی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ظاهر پورمجاهد, معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اجرای طرح نظارت بر بازار این استان و برخورد با گرانفروشان در آستانه ماه رمضان خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها همزمان با ماه رمضان تشدید می‌شود.

او در دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: طرح نظارت بر بازار در ماه مبارک رمضان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات، بهداشت، اماکن و فرمانداری ها اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه طبق گزارش مدیران دستگاه‌های اجرایی مشکلی در تامین اقلام اساسی مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد تاکید کرد: تامین اقلام ضروری، موردنیاز و مصرفی برای تامین رفاه حال و آسایش مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما مهم‌تر از این موضوع در شرایط فعلی، توزیع مناسب و نظارت دقیق و مستمر است که تصمیمات عملی در این زمینه گرفته شده است.

ظاهر پورمجاهد از لغو پروانه واحد‌های صنفی متخلف هم خبر داد و عنوان کرد: کشتارگاه‌ها براساس قانون موظف به دادن فاکتور  هستند و با کسانی که مصوبات تنظیم بازار استان را رعایت نمی‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی بر بازار توزیع و فروش گوشت در استان نظارت جدی داشته باشند اضافه کرد: اتحادیه‌های مربوطه، می‌توانند با حضور فعال، دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار دام کوتاه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان یادآوری کرد:با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، نظارت‌ها جدی‌تر شده و واحد‌های متخلف به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

پورمجاهد با اشاره به اینکه در اسفند ۹۹ چهار هزار تن مرغ در استان توزیع شده ادامه داد: در ۲۰ روز اول فروردین، ۲ هزار تن مرغ در استان توزیع شد و  این روند ادامه دارد.

او با بیان اینکه مردم گله مندی‌هایی از کمبود گوشت قرمز داشتند عنوان کرد: این اخلال در توزیع، مربوط به تخلف واحد‌های صنفی است که مقرر شد با تشکیل کمیته ای، به تخلفات رسیدگی شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه کمبودی در زمینه اقلام اساسی در استان همدان وجود ندارد به مردم اطمینان خاطر داد: اقلام مورد نیاز به اندازه کافی ذخیره سازی شده است و شهروندان به اندازه مصرف خانوار خرید کنند.

پور مجاهد اعلام کرد: مشکلی در تامین روغن، برنج و شکر در استان نیست و سایر اقلام مورد نیاز هم از طریق فروشگاه‌های بزرگ توزیع و دستورالعمل‌های وزارت صمت و جهادکشاورزی اجرایی می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد: با همکاری ارگان‌های دولتی و سازمان‌ها در نظارت مستمر فضای تامین اقلام را به درستی فراهم کنیم.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.