مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به آمار بالای ابتلا و فوت ناشی از کووید۱۹، فارس در حال سیاه پوش شدن است و کادر درمان نیازمند حمایت مردم در حفظ جان عزیزان شما هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید روح الله حسینی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۷۴۰ هزار و ۲۳۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۰۶ هزار و ۲۸۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۷۸ هزار و ۹۲۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۹ هزار و ۵۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۲۱۵ هزار و ۸۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وضعیت وخیم ۲۹۱ بیمار کووید۱۹ در بخش‌های ICU

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۹۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۴۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۴۸ ساعت گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۵۳۳ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۹۰ هزار و ۱۷۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

بستری ۴۳۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته

این مقام مسئول در دانشگاه گفت: در شرایط کنونی با آمار بالای فوتی بیماران مواجه هستیم و آمار بستری نیز روزانه در حال افزایش است، به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۰ مورد جدید بستری در بیمارستان‌های استان به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه کادر درمان با ازدحام بالای بخش‌های اورژانس مواجه هستند، افزود: این امر نشان دهنده عبور از مرز قرمز و سیاه شدن وضعیت است؛ بنابراین در شرایط کنونی مهم‌ترین توصیه، جدی گرفتن اصول بهداشتی و پایبندی به رعایت محدودیت‌های کرونایی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه بیان کرد: برای پایان وضعیت قرمز و جلوگیری از ورود به وضعیت سیاه و بسیار بحرانی، به حمایت مردم نیاز است و کادر بهداشت و درمان استان نیز در انتظار حمایت مردم هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه، برنامه ریزی محدودیت‌های کرونایی دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را راهکاری برای نجات جان هموطنان دانست و اظهار کرد: اهم انتظارات نظام سلامت از مردم، رعایت کامل نکات پیشگیرانه شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از دورهمی‌ها و شست و شوی مرتب دست‌ها است.

حسینی تاکید کرد: با توجه به لغو اعمال جراحی غیراورژانسی و زیبایی در بیمارستان‌های استان، لازم است از مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت اینگونه خدمات خودداری شود تا امکان ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها فراهم شود.

کرونا در فارس هر ساعت یک نفر را می‌کشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آمار فزاینده شیوع کرونا در فارس، اعلام کرد که هر سه دقیقه یک مورد بستری و تقریبا هر ساعت یک مورد فوتی در این استان ثبت شده است.

مهرزاد لطفی وضعیت شیوع کووید-۱۹ در استان فارس را بسیار وخیم توصیف و اضافه کرد: روند فزاینده شیوع بیماری کرونا در فارس به منزله فراتر رفتن وضعیت این استان از شرایط قرمز و نزدیک شدن به وضعیت سیاه کرونایی است.

او با تصریح اینکه کار از هشدار گذشته است، گفت: در شرایطی بسر می‌بریم که برای برون رفت از چالش کرونا، تک تک افراد جامعه باید به عنوان یکی از اعضای کادر سلامت عمل کرده و نه تنها نسبت به رعایت شخصی دستورالعمل‌ها حساس باشد بلکه در نظارت بر پایبندی دیگران به پروتکل‌ها، همراه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین روز دندانپزشک را تبریک گفت و با قدردانی از تلاش فعالان این حوزه به ویژه در شرایط بحران کروناویروس، اضافه کرد: در شرایط بحرانی کرونا دندانپزشکان نیز همانند دیگر تیم‌های بهداشت و درمان، در مبارزه با این ویروس منحوس مشارکت داشتند.

افزایش بار مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها در فارس

لطفی گفت: با وجود پیش بینی‌ها نسبت به مواجهه با این شرایط و اعلام فراخوان و آماده باش به تمامی بیمارستانی‌های دولتی، خصوصی و خیریه در استان فارس، اما با توجه به آمار روزافزون بیماران جدید نیازمند بستری، در زمینه پذیرش بیماران با بحران مواجه هستیم و بار مراجعه به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها در طی روز‌های اخیر به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراکز منتخب ۱۶ ساعته را خط مقدم رسیدگی به افراد مشکوک و دارای علائم کرونا اعلام کرد و با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده در مورد این مراکز، از مردم خواست تا در صورت مشاهده علائم، ابتدا به پزشک خانواده و یا این مراکز مراجعه کنند.

او با اشاره به لغو عمل‌های جراحی غیراورژانسی و زیبایی در تمامی مراکز درمانی استان فارس تا اطلاع ثانوی، از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و همچنین کاهش بار مراجعه به مراکز، در شرایط کنونی تنها برای موارد اورژانسی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار