مقاله نخبه جوان املشی در معتبرترین مجله دنیا در زمینه توسعه پایدار به چاپ رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مقاله‌ای تحت عنوان «ارائه نرم افزار پیش بینی مدول برشی پسماند جامد شهری با بهره گیری از روش‌های یادگیری ماشین» از امیر توانا املشی محقق برگزیده بنیاد ملی نخبگان ایران و پژوهشگر باشگاه پژوهشگران جوان با همکاری جمعی از محققان برجسته بین المللی در مجله معتبر تولید پاکتر (Journal of Cleaner Production) به چاپ رسید.

در این پژوهش پس از انجام مطالعات آزمایشگاهی بر نمونه‌های اخذ شده از سایت دفن زباله کهریزک، از روش‌های مختلف یادگیری ماشین از جمله هوش مصنوعی برای  ساخت نرم افزار پیش بینی مدول برشی پسماند جامد شهری استفاده شده است.

این نرم افزار به جهت مرتفع کردن مشکلات مرتبط با انجام نمونه برداری و مطالعات آزمایشگاهی از جمله زمان بر بودن، هزینه بالا، نیاز به افراد آموزش دیده برای انجام آزمایش ها، بوی نامطبوع و خطر انتشار آلودگی، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

گفتنی است از امیر توانا املشی تاکنون بیش از ۲۵ مقاله علمی و تخصصی در حوزه‌های مهندسی عمران، محیط زیست و هوش مصنوعی در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است و این دومین مقاله این نخبه جوان در مجله تولید پاک‌تر می‌باشد.

مجله تولید پاکتر (Journal of Cleaner Production) در رتبه بندی گوگل متریک در دسته توسعه پایدار با ضریب تاثیر ۷.۲ در رتبه نخست دنیا قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.