رئیس دادگستری راور تأکید کرد:

ضرورت حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی

رئیس دادگستری راور با تأکید بر حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی گفت: اگر مسئله‌ای در شهرستان قابل حل نبود از طریق ستاد تسهیل استان پیگیری کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به دنبال طرح کنترل و نظارت بر بازار، رئیس دادگستری، دادستان، رئیس جهاد کشاورزی، رئیس دامپزشکی و نماینده صنعت و معدن و بهداشت از واحد‌های دامداری (گاو و شتر) در شهرستان راور بازدید کردند و در جریان مسائل و مشکلات این دامداران قرار گرفتند.

محمدرضا سنجری رئیس دادگستری راور در جریان این بازدید گفت: رسیدگی و حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی باید در دستور کار مسئولان این شهرستان قرارگیرد و اگر مسئله‌ای را نتوانستند در سطح شهرستان حل کنند از طریق ستاد تسهیل استان پیگیری کنند.

او افزود: دامداران شهرستان راور این روز‌ها با گرانی و کمبود علوفه و نهاده‌های دامی دست و پنجه نرم می‌کنند و در سایه کرونا و شرایط سخت اقتصادی، در دام مشکل کمبود نقدینگی گرفتار هستند.

سنجری تصریح کرد: صنعت دامپروری از جمله صنایع مهمی است که ارزش افزوده زیادی می‌تواند برای شهرستان و سرمایه گذاران داشته باشد، از سوی دیگر، اشتغال زایی برای جوانان نیز از دیگر مزیت‌های این صنعت به شمار می‌رود.

او بیان کرد: صنعت دامپروری همواره دستخوش مشکلات عدیده‌ای است که مهمترین آن‌ها تناسب نداشتن نرخ نهاده‌های دامی و هزینه‌های نگهداری و مراقبت دام با نرخ شیر و گوشت عرضه شده به بازار است.

سنجری با اعلام اینکه این روز‌ها صاحبان این صنعت از وجود مشکلات و چالش‌های پیش روی خود و توجه نکردن مسئولان به حل آن‌ها گله مندند، گفت: شهرستان راور نیز از این مشکلات در امان نمانده و اکنون در سایه بحران کرونا، بیشتر از گذشته با این مشکلات دست به گریبان است.

ابوالفضل فرح بخش دادستان عمومی و انقلاب راور نیز گفت: مشکلات دامداران از جمله اشتغال و ایجاد درآمد مناسب باید مرتفع شود تا ضمن بالا رفتن ظرفیت تولیدات واحد‌های دامداری، هزینه‌های آنان کاهش یابد.

او افزود: مسئولان شهرستان راور باید در زمینه حمایت از واحد‌های دامی و تامین نهاده‌ها فکر اساسی کنند؛ چرا که بزرگترین مشکل دامداران تولید نهاده‌های دامی است.

فرح بخش تصریح کرد: گرانی گوشت قرمز در این شهرستان ناشی از نظارت نکردن دقیق بر روند تولید و عرضه گوشت گرم است و قطعا در صورت مشخص شدن هر گونه ترک فعل از سوی هر کدام از ادارات مسئول، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این بازدید‌ها به منظور بررسی و حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی درتحقق شعار سال برای تسهیل امور دامداران ورفع موانع تولید در شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

همچنین در زمینه طرح کنترل و نظارت بر بازار در خصوص نحوه عرضه مستقیم گوشت قرمز از تولیدی‌ها به بازار، تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار